Senaste nytt

Lounge i London på Heathrow

igelkotten

Medlem
Singaporeloungen hade stopp för alla som inte flög med SQ mellan 18.30-20.30. Bra att veta för folk som flyger med SK534 och tänkt loungea i Terminal 2B.

C18C5806-6C54-4D68-9211-437959FFE8B5.jpeg
 

micke

Medlem
Ber om ursäkt om denna fråga ställts förr.
Min fru flyger SAS plus från LHR. Är Eurobonus silver och har Priority pass genom Amex Platinum. Vilken lounge är bäst att fördriva tiden i med en sen frukost?
 

igelkotten

Medlem
Flyger hon SAS så går hennes flyg med största sannolikhet från A-gaterna, och då är Lufthansa bästa lounge, om hon inte har tid att vandra över till B-gaterna där United finns (ca 10-15 min promenad enkel väg).

Läs de föregående 2 sidorna så tror jag du får ett bra hum om vad som erbjuds vid B-gaterna.

Vid A-gaterna finns även Plaza Premium där hon har access med Amex Platinum (själva kortet alltså, inte Priority Pass).
 

Jannes

Medlem
Jag skulle rekommendera att fråga vid check-in/bag-drop om de har något humm om flyget ska gå från A eller B-gaterna.
Ofta brukar de skylta gaten väldigt sent, så ifall man sitter i LH-loungen så bör man gå omgående ifall man får en B-gate.

Obs: A-B är snabbare att gå än B-A pga enkelriktade rullband och endast hissar som alternativ (inga rulltrappor).
 

Robe12

Medlem
Hej på er,

Tänkte skriva här istället för att starta en ny tråd.

Jag ska flyga till Costa rica och har lite frågor gällande lounger.

Kommer flyga ARN-LHR-BOG-SJO där jag åker ekonomi första och sista benet men business mellan LHR-BOG.

Kommer jag ha tillgång till lounge på LHR och BOG då jag åker business. Och i så fall vilken?

Arrival och departure är på terminal 2 i LHR och terminal 1 i BOG

Har försökt leta men hittar inget relevant info. Ska sägas att jag flyger Avianca

Tack på förhand.
 

palmen

Moderator
Hej på er,

Tänkte skriva här istället för att starta en ny tråd.

Jag ska flyga till Costa rica och har lite frågor gällande lounger.

Kommer flyga ARN-LHR-BOG-SJO där jag åker ekonomi första och sista benet men business mellan LHR-BOG.

Kommer jag ha tillgång till lounge på LHR och BOG då jag åker business. Och i så fall vilken?

Arrival och departure är på terminal 2 i LHR och terminal 1 i BOG

Har försökt leta men hittar inget relevant info. Ska sägas att jag flyger Avianca

Tack på förhand.
I London har du definitivt lounge då du flyger business där ifrån. Du kommer in i "alla" lounger, Lufthansa Business, Air Canada, United, Singapore.
Om du har lounge i Bogota låter jag vara osagt, har inte koll på om Avianca har arrival lounge för business resenärer.
 
...definitivt lounge då du flyger business där ifrån...
Nej, det är inte självklart, varken i Sao Paulo eller Barcelona fick jag lounge-access när jag flög med Avianca i businessclass (med guldkort dessutom). Alla övriga Star Alliance-bolag bjöd på lounge-access om man flög businessclass ifrån dessa flygplatserna. Det som talar för att man får lounge-access på London Heathrow är att de har Star Alliance-lounger där.
 
Toppen