Senaste nytt

Lounge i London på Heathrow

Kort loungehopping på B-gates idag. Besökte Air Canada Maple Leaf för omväxlings skull. Trevliga sittplatser och man kan få utsikt över plattan. OK utbud men inget speciellt, allt alkoholhaltigt bakom en (periodvis) bemannad bar. Bel Canto Prosecco för den som vill ha bubbel. Spritsortimentet var möjligen lite bättre än resten, provade inte.

United Club är i mitt tyckte klart bättre, med större urval och sin långa och välförsedda bar. Rätt välbesökt idag men ändå gott om plats.
C97110CA-04E5-44F9-805C-82C7976B7F85.jpeg

D280D37B-8106-4B1E-93BB-6A8259DE4DB8.jpeg

Last edited:
Kort loungehopping på B-gates idag. Besökte Air Canada Maple Leaf för omväxlings skull. Trevliga sittplatser och man kan få utsikt över plattan. OK utbud men inget speciellt, allt alkoholhaltigt bakom en (periodvis) bemannad bar. Bel Canto Prosecco för den som vill ha bubbel.
Spritsortimentet var möjligen lite bättre än resten, provade inte.

United Club är i mitt tyckte klart bättre, med större urval och sin långa och välförsedda bar. Rätt välbesökt idag men ändå gott om plats.

Serverade de Ungava, gin smaksatt med hjortron?

20171120_144113-kopia-jpg.69388

Tack för trevlig rapport! Hur lång tid tog det att gå tillbaka till A och vilken väg valde du? (Om du nu gjorde det.)
Man kan räkna med ca 10 min varje väg om man promenerar någorlunda raskt. Från B till A tar aningen längre eftersom man inte får någon hjälp av någon "people mover", men det är marginellt, och SAS brukar använda en av de gates som ligger längst bort från B-förbindelsen.
Det finns bara en väg att välja på från T2B till T2A: hiss ner på B-gates (följ skyltning mot A, hissarna ligger bakom av rulltrapps-schakten - det är rätt väl skyltat, men går möjligen att missa om man är i "stresskonen" eftersom det inte finns någon pil som pekar mot just hissarna), gången under jorden tillbaka till A, hiss upp när man är framme vid A-gates. Från A till B har man valmöjligheten att använda rulltrappa eller hiss.

Man kan räkna med ca 10 min varje väg om man promenerar någorlunda raskt. Från B till A tar aningen längre eftersom man inte får någon hjälp av någon "people mover", men det är marginellt, och SAS brukar använda en av de gates som ligger längst bort från B-förbindelsen.
Det finns bara en väg att välja på från T2B till T2A: hiss ner på B-gates (följ skyltning mot A, hissarna ligger bakom av rulltrapps-schakten - det är rätt väl skyltat, men går möjligen att missa om man är i "stresskonen" eftersom det inte finns någon pil som pekar mot just hissarna), gången under jorden tillbaka till A, hiss upp när man är framme vid A-gates. Från A till B har man valmöjligheten att använda rulltrappa eller hiss.

Har fått skjuts en eller två gånger från hissen vid B till hissen upp till A... ;) då går det undan!

Kort loungehopping på B-gates idag. Besökte Air Canada Maple Leaf för omväxlings skull. Trevliga sittplatser och man kan få utsikt över plattan. OK utbud men inget speciellt, allt alkoholhaltigt bakom en (periodvis) bemannad bar. Bel Canto Prosecco för den som vill ha bubbel. Spritsortimentet var möjligen lite bättre än resten, provade inte.

Tog och testade Maple Leaf nu när jag själv frågade i tråden om skillnaden mellan den och SilverKris. Kan säga att utrymmet är klart bättre på Maple Leaf, luftigare och ljusare. Ingen bordsservering som hos SilverKris men helt okej matservering till frukosten i alla fall.

Och jag instämmer, United är nog val nummer ett för mig ifall jag har tid att gå till T2B, och definitivt om jag har avgång därifrån. Lufthansa är okej men senaste tiden varit helt proppfult och även trasig A/C i någon omgång. Sen erbjuder Senator-sidan väldigt lite extra över "den vanliga", inget jag noterat på mina besök.

Toppen