Lounge i Frankfurt vid 7h layover?

Lufthansa ändrar tidtabell så vi kommer behöva slå av 7h i Frankfurt innan resan till Argentina..

Tips på bästa lounge för Platinum medlem ?

Vi landar och avgår ifrån T1

Trevlig söndag!

/robert

Robert Petersson skrev:Ekonomi flyger jag!Där av frågan för oss med AMEX platinumKlicka för att utvidga...
Det är lite svårt att veta eftersom Platinum med Business kan besöka Senator //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji6.png

Nu som alla detaljer är framme går det äntligen att svara på frågan:

Schengen: jag skulle ranka Panoramaloungen högst om den är öppen. Tycker vyer, känsla och utbud gör att den är etta. Jag skulle börja där.

Sen skulle jag gå till den som är närmast avgångsgaten och som är öppen om det är Z- eller B- som gäller. Kan tycka Z- känns lite fräschare eftersom den delen av flygplatsen är nyare men ingenting fel med B-.

Det jag däremot avråder är att först lämna Schengen för att gå tillbaka till en lounge i Schengen då det kräver både pass och säkerhetskontroll. Ingen lounge är värt det i mitt tycke av Lufthansas.

Hur de andra PP loungerna är vet jag ej, men kanske någon har koll på dessa. Några ligger dock långt borta och utanför Schengen, men i ditt fall har du mycket tid att döda så det kanske inte spelar någon roll.

Bumpar denna då jag har 9 timmar på FRA i oktober.

Reser i business med Lufthansa och sen Ethiopian, har även SAS guld. Ankomst och avgång från T1

Ranka dem gärna från bästa och neråt.

aikelo skrev:Bumpar denna då jag har 9 timmar på FRA i oktober.Reser i business med Lufthansa och sen Ethiopian, har även SAS guld. Ankomst och avgång från T1Ranka dem gärna från bästa och neråt.Klicka för att utvidga...
Om du har 9 timmar så är det läge att göra en uppdaterad ranking. //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji6.png

aikelo skrev:Bumpar denna då jag har 9 timmar på FRA i oktober.Reser i business med Lufthansa och sen Ethiopian, har även SAS guld. Ankomst och avgång från T1Ranka dem gärna från bästa och neråt.Klicka för att utvidga...
Åk in till stan istället skulle jag säga. Sitta i en lounge i 9h är ingen dröm direkt.

Bumpar oxå då jag kommer ha 6h i FRA. Några nyheter som man ska ta hänsyn till? Reser vidare med SAS Go till CPH och är EBG.

Efter egen research: börja med Senator i Z sedan passkontroll följt av Panorama i A. Rimlig plan?

Flikar in här jag med! Har inte jättebra koll på FRA flygplats, men verkar som att jag ankommer till T1 med LH från Arlanda. Ska sedan vidare med LH till HND vilket för tillfället visar avgång från T1 också.

Är det schengen och non-schengen inom T1? Jag antar då att jag ankommer schengen men sedan avgår från non-schengen? Om så är fallet, vad rekommenderar ni för lounger om man flyger med *A Biz (har också AMEX platinum men dock så har inte de andra det i gruppen, så blir tyvärr ingen Senator lounge). Tänker att man kanske ska bocka av Panorama lounge i och med att den enbart finns i Schengen, men de andra LH-biz loungerna finns väl lite överallt?

Så himla fantastisk är inte Panorama, men visst är man trött på LH's typiska loungestil och har mycket tid så kan det vara värt ett besök.

Annars skulle jag prioritera att gå igenom passkontroll och hitta passlig lounge efter det.

Tack för svaren. Ja, vi har ca. 4h 45m som det ser ut just nu, så tänker att man hinner med lite lounge-hopping?

Tänker mig följande då: Panorama -> Air Canada -> LH Biz

Kimmen00 skrev:Air Canadas lounge är nice, annars valfri LH C lounge då ni inte kan komma in i Senator..Klicka för att utvidga...
Ligger inte AC loungen i helt fel del av terminalen för Lufthansas avgångar mot Haneda som väl brukar avgå från Z gate? Det är ju en ordentlig promenad bort till B och man åker dessutom på en säkerhetskontroll till på vägen tillbaka om jag kommer ihåg rätt.

Back