Senaste nytt

Lounge i Frankfurt vid 7h layover?

Rickard_O

Medlem
Så himla fantastisk är inte Panorama, men visst är man trött på LH's typiska loungestil och har mycket tid så kan det vara värt ett besök.
Annars skulle jag prioritera att gå igenom passkontroll och hitta passlig lounge efter det.
Har bara varit inne och vänt en gång på Panorama, aldrig mer efter det.
Första man möttes av var en stark odör av matos som låg som ett täcke och kvävde syretillförseln, fullsmetat med folk.
Då är Senatorloungerna bra mycket trevligare, men jag har inte varit inne i en LH businesslounge på bra många år, dom kanske är lika fullsatta som Panorama är?
 

Kimmen00

Medlem
Ligger inte AC loungen i helt fel del av terminalen för Lufthansas avgångar mot Haneda som väl brukar avgå från Z gate? Det är ju en ordentlig promenad bort till B och man åker dessutom på en säkerhetskontroll till på vägen tillbaka om jag kommer ihåg rätt.
Från Z gate ja.. Men iaf senast till Asien (BKK och HKG) så låg det rätt.. Jaja med så mkt tid (7h) kanske det är värt lite promenixande.
På Z finns iof den bästa lufthansa Senator, luftig, massagestolar och lite folk. Men oklar hur lufthansa C lounge är där.
 

palmen

Moderator
Från Z gate ja.. Men iaf senast till Asien (BKK och HKG) så låg det rätt.. Jaja med så mkt tid (7h) kanske det är värt lite promenixande.
På Z finns iof den bästa lufthansa Senator, luftig, massagestolar och lite folk. Men oklar hur lufthansa C lounge är där.
Jag tittade bara Haneda och den hade gått från Z de dagar jag tittade.
Men har man 6h i Frankfurt hade jag nog ändå valt att åka in till stan i några timmar, tar bara 15 minuter från flygplatsen och kostar någon euro. Sitta i en business lounge i 5h är inte direkt upphetsande även om man kan lounge hoppa en del.
 
Tack för all tips. Har redan besökt staden så blir inget ”nytt” för mig, men sjävklart är det bättre än en flygplats. Enda kruxet är att vi är en grupp som reser så vet inte om alla är sugna på att lämna flygplatsen. Men blir ett alternativ ha i åtanke!
 

A380

Medlem
Sitter i skrivande stund i Lufthansa panorama lounge vid gate A26.
4 av 10h är avklarade. Trevliga duschrum!
Ska vidare med SAS plus i eftermiddag. Finns det någon annan lounge värd att besöka? Man kommer väl inte in i Air Canada loungen bortom passkontrollen med SK boardingpass? Eller kanske lika bra att hålla i fönsterbordet här. Är statuslös.
Bjuder på en bild✈️
 

Attachments

  • IMG_0491.jpeg
    IMG_0491.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 40
Toppen