Canadien
Medlem
Kommer säkert andra "Enhancements" med 2.0 också. Loungen är inte alltid tommare på andra sidan.Låter som ni behöver uppgradera till Fru 2.0. Då är det inget gnäll om sådant.
Kommer säkert andra "Enhancements" med 2.0 också. Loungen är inte alltid tommare på andra sidan.Låter som ni behöver uppgradera till Fru 2.0. Då är det inget gnäll om sådant.
Ibland önskar kan man önska att man reser ensam så det finns lounge-hopping möjligheter. FruBrandten sitter helst på samma ställe, speciellt om vi har ont om tid.![]()
Börja med att besöka en "dålig" lounge och säg sen att ni ska byta så kanske det blir lite positiva kommentarer iställetHaha, precis min tanke. "Vad är det för fel med denna" blir alltid svaret på frågan om vi ska gå till nästa...
Enligt appen Loungebuddy är Air Canada-loungen (den ligger dock i non-Schengen området) den enda Star Alliance-loungen utöver alla Lufthansa Business och Senator lounger.Jag kommer troligen inte ta mig ur FCT på måndag men har LH F biljett och/eller *A Gold tillgång till (vilka?) lounger om jag får för mig att hoppa några timmar.
Vad är det?Edit igen: Det finns en Lufthansa "Welcome Lounge" också.
Jag håller med @Buffy, Senator-loungen vid gate B43 är den bästa Senator-loungen i Frankfurt. Det var inga problem att komma dit med nationellt ID-kort. Om ni bestämmer er för att lounge-hoppa på Frankfurt så underskatta inte tiden det tar att gå igenom passkontrollen, i synnerhet om ni lyckas pricka in precis när en jumbojet har landat, som jag gjordeVilken är den bästa Senator-loungen jag kan besöka i Frankfurt med ett Schengen-boarding pass och ett nationellt Id-kort (passet ligger där hemma)?
Jag har aldrig besökt den själv, men på www.lufthansa.com/us/en/Arrival-Services står det så här:Vad är det?Edit igen: Det finns en Lufthansa "Welcome Lounge" också.