Senaste nytt

Lounge hopping Frankfurt

Dä behöver man boardingpass antar jag?
Nej det ska inte behövas, i alla fall inte när jag gick dit sist. Men skulle man bli nekad så är det bara att ta tåget från B till Z. Loungen är för övrigt identisk med den i Schengen, så ingen idé att gå igenom allt krångel för att komma dit, såvida man inte ska flyga från Z förstås.

Jag hade för mig att säkerhetskontrollen inte släpper in resenärer utan Z-boardingkort, men jag kan ha fel.
Du går ju inte genom någon ny säkerhetskontroll för att komma till Z, du går genom tunneln mellan B och A, sedan knallar du upp innanför security till passkontrollen i Z...

Idag provade jag Senator i Z. Behövdes inte något boardingkort förr att gå upp dit (ligger en våning upp från A). Loungen påminner väldigt mycket om den i A och har exakt samma utbud. Den stora skillnaden var att det nästan var tomt.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Jag valde att inte stanna utan tänkte att jag skulle skutta bord mot den trevliga City Lights-baren i Senator lounge i B.
image.jpeg

Dock fastnade jag på vägen.
image.jpeg

10€ för 10g kaviar och en glad asiat utan kunskaper i engelska som bjöd på en voucher för ett glas Champagne.

Efter detta trevliga stopp gled jag ner i Senator i A och tog korv med potatissallad, Becks och en GT.

Last edited:
Ibland önskar kan man önska att man reser ensam så det finns lounge-hopping möjligheter. FruBrandten sitter helst på samma ställe, speciellt om vi har ont om tid. :(

Toppen