OK så efter en liten tur JFK-FRA-BCN-MUC-EWR can jag berätta att alla besökta Senator-lounger (en på FRA och två i MUC inklusive den fd ex FCL numera business loungen i MUC) har slutat servera "riktig" champagne, istället har de valt ett varierande sortiment av Cremanter och Bouvet (har dock för mig att just den har funnits tidigare också). På JFK valde man som sagt att ersätta bubblet med den utan tvekan bästa sub $20 non-champagnen man kan hitta i USA nämnligen Chandon, som görs av Moet-huset enligt samma metod, men i Kalifornien.
Återstår att se om SEN på EWR, kommer slutat ge riktig champagne till pax som sitter utanför den lilla tramsiga FC fållan.
Och eftersom tråden heter Lounge Hacks så tänkte jag dela med mig om ett litet tips för alla som har Priority Pass. Lite obvious kanske men eftersom de inte kollar boardingkort på passagerare med PP så kan man använda dem som arrival lounge. Sen är ju många av dem rätt gräsliga, (Art & Lounge på EWR är helt klart sämsta loungen jag någonsin satt min fot it) men alltid bättre än nåt, och kan man få en dusch och gratis kopp kaffe så varför inte.