Senaste nytt

Lounge-hacks: vad bör man veta?

Ja, det går att be om i alla Senator-lounger. Sämst lycka har jag haft på Heathrow, i Tyskland tycker jag det brukar finnas både på MUC och FRA

Senaste resor till TXL och MUC i augusti, hade man tagit bort Champagne i Senatorloungerna. Efter förfrågan fick jag besked att det var nytt sedan någon månad tillbaka. Hoppas på Champagne i FRA vid mellanladdning på väg till Barcelona i oktober.

Jag fick inte heller champagne by request på Senatorlounge på när jag var i Berlin, Hamburg och Düsseldorf i somras. Hoppas att det är tillfälligt, men tyvärr verkar det inte så. Största fördelen med de loungerna för min del som i så fall ryker...

Jag fick inte heller champagne by request på Senatorlounge på när jag var i Berlin, Hamburg och Düsseldorf i somras. Hoppas att det är tillfälligt, men tyvärr verkar det inte så. Största fördelen med de loungerna för min del som i så fall ryker...
De serverar Sekt i Senator loungen fortfarande.
Häller man det i glaset marker de flesta människor inte någon skillnad från champagne.

De serverar Sekt i Senator loungen fortfarande.
Häller man det i glaset marker de flesta människor inte någon skillnad från champagne.

...antar att du inte är så förtjust i bubbel då. Vad dricker doktorn när hen är ute och flyger? Rigni? Rotwein? Ramlösa?

Själv skulle jag inte banga på en flaska cocillana i loungen :) Mmmm, vad skönt sätet blev helt plötsligt...

Last edited:
Jo, det är som natt och dag, går inte att jämföra alls tyvärr. Inte för min del. Kanske ska styra upp en BC.provning. Champagne vs Sekt... :)
Jag är övertygad om att merparten inte skulle kunna skilja de två åt, förutsatt att man inte väljer usel sekt och bra champagne. Säger inte att ingen kan det, men det är inte trivialt tycker jag.

Jag är övertygad om att merparten inte skulle kunna skilja de två åt, förutsatt att man inte väljer usel sekt och bra champagne. Säger inte att ingen kan det, men det är inte trivialt tycker jag.

Det är lite som att merparten inte kan skilja mellan Norwegians premium economy och Lufthansas första klass.

Till dess att de provat bägge dvs.!

Från en som gillar Prosecco men känner mig ”lyxig” när jag dricker Champagne så jag hoppas den återkommer i Senatorloungerna!

Toppen