Senaste nytt

LOT Polish Airlines planerar att öppna Warszawa-Seoul och Warszawa-Bangkok under 2016

Nu är tidtabellen upplagd i systemet.

Flights to Seoul

I början flyger de lite olika tider beroende på veckodag. Tre avgångar i veckan.

Fr o m 2016-OCT-30 blir tidtabellen så här:

1.3..6.
LO97
Warszawa WAW 14:40 - Seoul ICN 09:20+1 788

.2.4..7
LO98
Seoul ICN 10:50 - Warszawa WAW 15:25 788

Blev det "bara" Seoul, vart tog Bangkok vägen? Hoppades på några öppningskampanjer till BKK​

Rykte och rykte, i artikeln stod det oktober 2017 så jag kan tänka mig att man släpper tidtabellen i juni eller juli om det inte senareläggs vilket är extremt vanligt hos flygbolag med nya rutter. Ethiopian är mästare på ändringar hit och dit.

Jag bevakar LOT:s pressreleaser ett par gånger i veckan samt Routes online så vi kan hänga på låset så fort det blir verklighet.

Lite OT: Lufthansa ersätter 747:an med A380 under vintern till Bangkok om man är ute efter First Award!

Rykte och rykte, i artikeln stod det oktober 2017 så jag kan tänka mig att man släpper tidtabellen i juni eller juli om det inte senareläggs vilket är extremt vanligt hos flygbolag med nya rutter.
Jag bevakar LOT:s pressreleaser ett par gånger i veckan samt Routes online så vi kan hänga på låset så fort det blir verklighet.
!
Det känns lite sent att börja sälja biljetter i juni/juli om man börjar flyga i oktober, tycker jag. Om LOT flyger varje dag så bara under november och december så skall det fylla ca. 15000 stolar. Nu vet inte jag om man kanske har sålt många stolar till någon charterarrangör, som Finnair gör till några Thailands destinationer.
Någon som vet vart man frigör denna maskin från?

Rykte och rykte, i artikeln stod det oktober 2017 så jag kan tänka mig att man släpper tidtabellen i juni eller juli om det inte senareläggs vilket är extremt vanligt hos flygbolag med nya rutter.
Det är fortfarande rykte när flygbolaget själv inte laddar upp tidtabellen.

Enligt LOTs egen pressmeddelande i 2015 skrev de själv att de skulle öppna Warszawa -Bangkok i höst 2016 men det blev inte.
Det känns lite sent att börja sälja biljetter i juni/juli om man börjar flyga i oktober, tycker jag. Om LOT flyger varje dag så bara under november och december så skall det fylla ca. 15000 stolar. Nu vet inte jag om man kanske har sålt många stolar till någon charterarrangör, som Finnair gör till några Thailands destinationer.
Någon som vet vart man frigör denna maskin från?
Enligt den här sidan leverans nr 568 och nr 583 av Boeing 787 är för LOT, så det kan vara så att de får leverans någon gång under sommaren/hösten 2017?

Boeing 787 Dreamliner Production List

Toppen