Voyageur
Medlem
De ser ut som de planerar att köra 2-3 gånger i veckan (kanske oftare vid högsäsong), därför kan det vara så att de kommer att ha kontrakt med polska resebyråer till Bangkok? Ungefär som charter?
Blir fin fin charter i 787
De ser ut som de planerar att köra 2-3 gånger i veckan (kanske oftare vid högsäsong), därför kan det vara så att de kommer att ha kontrakt med polska resebyråer till Bangkok? Ungefär som charter?
De hade Warszawa-Hanoi förut men det var nog en kvarleva från kommuniststat-tiden.Blir fin fin charter i 787kanske ser LOT också BKK som en öppnande destination mot resten av syd-öst Asien och stärka sitt eget varumärke för en större marknad?
Jag vet inte var de har fått pengarna ifrån just nu men LOT Polish Airlines fick statligt stöd 804 miljoner PLN (ca 200 miljoner EUR) från polska staten i 2014 men kravet att få stödet var omstrukturering av flygbolaget (sänka kostnader) samt expansion var mycket begränsad fram 2015-DEC-31.Var har detta bolag fått pengar ifrån?
Lite som när lönen kommer den 25:e. Då ska det genast ut och handlas!Jag vet inte var de har fått pengarna ifrån just nu men LOT Polish Airlines fick statligt stöd 804 miljoner PLN (ca 200 miljoner EUR) från polska staten i 2014 men kravet att få stödet var omstrukturering av flygbolaget (sänka kostnader) samt expansion var mycket begränsad fram 2015-DEC-31.
European Commission approves LOT bailout - Thenews.pl :: News from Poland
Kanske att det kan bli Seoul från ARN i stället för CPH?Intressant att det blir Seoul som ryktades vara lite påtänkt som SAS nya långlinje....
Har för mig att LOT även väntade på godkännande från myndigheter innan de kunde expandera på long haul, därav skälet till varför de har hyrt ut delar av sin 787-flotta till andra bolag.Var har detta bolag fått pengar ifrån?
Nu är tidtabellen upplagd i systemet.LOT Polish Airlines har nyligen skrivit en kommentar på sitt Facebook konto att de planerar att öppna Warszawa-Seoul och Warszawa-Bangkok under 2016.
Visa bifogad bild 37695
(Foto: LOT Polish Airlines Press Room)
Källa: LOT Polish Airlines | Facebook
Ingenting är fastställd än men Australian Business Traveller skriver att linjerna förväntas att börja från oktober 2016 med 2-3 avgånger per vecka.
Källa: LOT Boeing 787 flights Tokyo Bangkok Seoul - Australian Business Traveller
![]()
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper