Senaste nytt

Los Angeles / San Diego, 2+1 dagar i maj

@taxvalp Tack för svar! Sannolikt inte med CPH som utgång utan ARN men givetvis blir kostanden mindre med SAS som det inte är något fel på, är dock efter sista resan jag gjorde väldigt förtjust i Lufthansa.

Note : När jag kollar SAS från ARN( eller CPH) såg det inte att resa på poäng till San Diego (Unfortunately, it's not possible to pay for trips to these destinations using points) några förklaringar kring detta?

kollade du i Star Alliance verktyget hos SAS och inte vanlig bokning?

@taxvalp Tack för svar! Sannolikt inte med CPH som utgång utan ARN men givetvis blir kostanden mindre med SAS som det inte är något fel på, är dock efter sista resan jag gjorde väldigt förtjust i Lufthansa.

Note : När jag kollar SAS från ARN( eller CPH) såg det inte att resa på poäng till San Diego (Unfortunately, it's not possible to pay for trips to these destinations using points) några förklaringar kring detta?

Sökte du Star Alliance Award? SAS flyger inte dit med egen metall så i den vanliga bonusresesökningen ska man inte få träff.

Lånar tråden lite jag med..

Aldrig varit i LA och än mindre än San Diego (vilket är slutdestinationen).

Planen är att åka en awardresa med SAS/Star Alliance.
2-4-1 och jag har siktet på Lufthansa i minst business men också gärna uppgradera till Frist (det senare har inte upplevts irl).
Är det smartare åka till LAX för det finns fler flighter men sen har man bekymret att ta sig från LAX till SAN, såg det gick tex tåg.
Borde vi fundera över ett annat bolag och resa med? Vilket? (testat Swiss/Turkish/SAS i business) och min vän har aldrig åkt business, så most bang for the buck skall det bli, inte minst då jag välkomnat in honom i poängvärldens härliga kulisser.

Såg lite tips på hotell, skall kolla dessa har lite perks från Platinum så tex Hilton är ju inte fel.
Planen är att åka dit i april 2020. Några tips utöver allt bra som fanns i denna tråd?
Jag skulle letat flyg till Los Angeles, att hitta First dit med Lufthansa är som att leta en nål i en höstack dock, ni ska ha ofantlig tur och om det släpps 2 biljetter på era datum. Störst chans att få till First är nog Lufthansa via Mexico City och sedan lägga till United upp till Los Angeles, är dock ett tag sedan jag själv sökte på den sträckan så inte stenkoll på hur uniteds tillgänglighet ser ut. Det skulle väl även gå att åka via Panama (Lufthansa har väl fortfarande First dit) och sedan åka mde Copa till Los Angeles kanske?

Flyg till Los Angeles och stanna 1-2 dagar och plocka sedan ut en hyrbil och kör ner till San Diego är mitt tips (ni vill oavsett vad inte köra direkt efter ankmost med 9h tidsskillnad och minst 11h resa). Jag bor oftast vid flygplatsen (relativt billiga hotell) och tar uber till de olika ställen jag vill besöka.
På vägen ner till San Diego så passerar ni många mindre städer som kan vara väl värda att stanna i om man vill, annars så är det bara köra ner, tar ca 3 timmar om trafiken flyter på (vilket den sällan gör då det brukar kunan bli korvstoppning på denna väg). Åker man "off hours" är det dock mindre risk med problem här.

Finns även alternativ med tåg från Los Angeles till San Diego, tar ca 3 timmar och är ganska så trevligt, boka Första klass på tåget, kostar inte mycket extra.
Hemresan kan absolut starta i San Diego, borde gå att få till connection till lämplig flygplats för att sedan flyga över Atlanten.

Harkel harkel... skall kolla igen, not sure.

Uppdatering : Jo, det kanske är bara jag men inloggad på SAS, valt "bonus resa" sökt i verktyget och vill betala med "poäng" men blir bara prata med handen. Säkert jag som är korkad och missat nått...?

@pwse Tack, funkade bättre, fast fick fram på mitt sätt ock så tillslut också (dock inga/väldigt få i business på SAS). Skall leta vidare

Toppen