Senaste nytt

London och boende mm

AABack2ARN

Medlem
Du letar runt terminsstart så gissar på att många nya studenter och deras familjer har boenden bokade runt den perioden, bland annat.

Om du inte hittar något inom zon 1 så är Syversens förslag om att kika på CW rätt bra. Du kan ta dig till västra och södra turiststråken med jubilee line, de östra och lite nordligare stråken med Elizabeth Line, samt att det finns båt för en mer scenic route och DLR för att ta sig snabbt in till City (Bank). Du kan dessutom besöka trevliga Greenwich som bara är en station bort och kanske till o med testa Emirates Skyline. Finns många nya boenden i CW.

Ah, det kan vara en anledning att priserna sprungit iväg lite mer än vad jag tycker är ok. Marriott-hotellen i stan är (enligt mig) snordyra i oktober. Visst kommer man ner något i pris om man stannar tre eller fler nätter eller betalar allt i förskott. Vår valuta hjälper inte till.
 

Hubert

Medlem
Nog för att London är dyrt men det brukar finnas rimlig alternativ för mindre än så. Kanske är event eller så den helgen. Mindre än fyra stjärnor är ett bra riktmärke men jag hade istället tipsat om att inte bo någonstans med lägre omdömen än 8/10 på hotels eller 4/5 på Booking.com. Det finns bra trestjärniga också.

Mitt bästa tips är att kolla Premier Inn. De finns inte någon annanstans än deras hemsida. Brukar själv bo på Kings Cross.

Tack för alla tips! Några av hotellen som föreslogs hade inte rum för fyra så det lutar åt @Hachans förslag. Verkar mycket prisvärt! Har du testat restaurangen också?

Vi åker med SAS 06.40 från LHR så då tänkte vi ta ett flygplatshotell. Någon som tycker något särskilt av dem eller bara att ta typ det närmaste? Jag tänker att vi i alla fall tjänar lite tid på att bo vid hotellet även om man tex bor vid Kings Cross.

En annan sak ang tidig avgång från LHR... Vi åker i Go så vi har inte fast track genom biljetten. Frun och jag är SAS Gold men det ger ju bara fast track i Skandinavien för familjemedlemmar om jag tolkar villkoren rätt. Behov av fast track på LHR så tidigt på morgonen?

Tur att jag garderade mig med "mm" i topic. :)

Tack än en gång för alla inspel!
 

taxvalp

Medlem
Nog för att London är dyrt men det brukar finnas rimlig alternativ för mindre än så. Kanske är event eller så den helgen. Mindre än fyra stjärnor är ett bra riktmärke men jag hade istället tipsat om att inte bo någonstans med lägre omdömen än 8/10 på hotels eller 4/5 på Booking.com. Det finns bra trestjärniga också.

Mitt bästa tips är att kolla Premier Inn. De finns inte någon annanstans än deras hemsida. Brukar själv bo på Kings Cross.

+1 för Premier Inn. Har testat dem lite varstans i UK (dock ej London) och aldrig varit missnöjd. Såg att de hade 197 boenden i Londonområdet… Det går även att regga ett företagskonto där med lite rabatt på flexbokningar om man har möjlighet.
 

eddo

Medlem
En annan sak ang tidig avgång från LHR... Vi åker i Go så vi har inte fast track genom biljetten. Frun och jag är SAS Gold men det ger ju bara fast track i Skandinavien för familjemedlemmar om jag tolkar villkoren rätt. Behov av fast track på LHR så tidigt på morgonen?
Jag har använt Gold Track när jag åkt Go från LHR vilket stämmer med info på SAS sida. Även tagit med gäst vilket varit helt ok, men ser nu att det inte framgår på sidan hos SAS. Någon annan kanske kan bekräfta/dementera, men på LHR har de bara frågat vilket bolag vi åkt med och när jag svarat SAS har det varit helt ok att ta med en gäst per EBG/EBD.
 

Attachments

  • Screenshot 2023-08-22 at 08.34.39.png
    Screenshot 2023-08-22 at 08.34.39.png
    143,5 KB · Visningar: 47

Hachans

Medlem
Tack för alla tips! Några av hotellen som föreslogs hade inte rum för fyra så det lutar åt @Hachans förslag. Verkar mycket prisvärt! Har du testat restaurangen också?

Vi åker med SAS 06.40 från LHR så då tänkte vi ta ett flygplatshotell. Någon som tycker något särskilt av dem eller bara att ta typ det närmaste? Jag tänker att vi i alla fall tjänar lite tid på att bo vid hotellet även om man tex bor vid Kings Cross.

En annan sak ang tidig avgång från LHR... Vi åker i Go så vi har inte fast track genom biljetten. Frun och jag är SAS Gold men det ger ju bara fast track i Skandinavien för familjemedlemmar om jag tolkar villkoren rätt. Behov av fast track på LHR så tidigt på morgonen?

Tur att jag garderade mig med "mm" i topic. :)

Tack än en gång för alla inspel!

Restaurangen på hotellet är helt okej. Har ätit där någon gång när jag kommit sent och det ingick i rumspriset och jag inte iddes gå ut och leta mat. Inget man skriver hem om men inte dåligt på något sätt.

Brukar själv numera gå runt hörnan till Five Guys. Inte billigaste burgarna men oj så syndigt gott.
 
Toppen