Senaste nytt

London och boende mm

Jag har använt Gold Track när jag åkt Go från LHR vilket stämmer med info på SAS sida. Även tagit med gäst vilket varit helt ok, men ser nu att det inte framgår på sidan hos SAS. Någon annan kanske kan bekräfta/dementera, men på LHR har de bara frågat vilket bolag vi åkt med och när jag svarat SAS har det varit helt ok att ta med en gäst per EBG/EBD.
Samma här, det har inte varit några problem att ta med sig en gäst i FT på LHR.

Vi bodde på Royal National Hotel för nått år sen och var faktiskt nöjd! Hotellet har inte jättebra reviews men jag som är väldigt kräsen tyckte det var bra. Ska dock säga att vi inte utnyttjade något annat än hotellrummet och bag storage. Vi åt frukost och middag ute. Ligger nära Russel Square och tyckte det var bra avstånd till allt som man ville göra. YMMV

Vi åker med SAS 06.40 från LHR så då tänkte vi ta ett flygplatshotell. Någon som tycker något särskilt av dem eller bara att ta typ det närmaste? Jag tänker att vi i alla fall tjänar lite tid på att bo vid hotellet även om man tex bor vid Kings Cross.

Om ni bor på Radisson eller något av de andra hotellen i närheten längs med Bath Road (alla kommer nog att vara ok, ni ska ju bara sova där) så kan jag rekommendera att ni går till Zayani och äter er sista middag i London där efter att ni checkat in på hotellet. En av de bästa indiska restaurangerna jag ätit på och ligger på komfortabelt promenadavstånd från de flesta hotellen.

Två snabba puckar;
Vissa bokningssiter (större) kan inte alltid särskila på vuxna och barn till följd av att du kan få upp resultat för 4 vuxna.
Tips 1; sök på 2 eller 3 vuxna (då ena barnet är 14 år). och läs i ”barnpolicy” om barn under viss ålder bor gratis/kostnad för extrasäng.
Ex vis Novotel och Hilton har sådan policy upp till viss ålder.

Tips 2; går mycket dyrbar tid åt att checka ut/in med bagage varför det kan vara smidigare att hitta hotell längs tbana line som går mot LHR (så länge tbanan går så sent/tidigt..) Kanske värt att ta en Uber?

Det snabbaste är att bo på Hilton Garden Inn vid T2, det näst snabbaste är att bo på Hilton Garden Inn vid Hatton Cross.
HGI Hatton Cross med buss #90 som går från Envoy Avenue nästan utanför hotellentrén och Elizabethline tar man sig till city på 45 minuter.
HGI Hatton Cross är väldigt bra för att vara ett flygplatshotell, synd bara att flera upptäckt detta och priserna börja sticka där med.

HGI Hatton Cross med buss #90 som går från Envoy Avenue nästan utanför hotellentrén och Elizabethline tar man sig till city på 45 minuter.
HGI Hatton Cross är väldigt bra för att vara ett flygplatshotell, synd bara att flera upptäckt detta och priserna börja sticka där med.
På 45 minuter hinner du med Piccadilly line från Hatton Cross till stan också :)

Vi hade just tänkt oss att bo alla nätter på Premier Inn och så ta första Heathrow Express ut. Såg dock att första tåget går först 05.10 och då är man i terminalen runt halv sex och flyget går 06.40. Vi kommer att ha en väska att lämna in. Är det för tajt? LHR rekommenderar två timmar innan men med fast track (som verkar funka i praktiken med en gäst per guld, tack så mycket för input) så...? Jag har som sagt inte varit där på länge. :)

Vi hade just tänkt oss att bo alla nätter på Premier Inn och så ta första Heathrow Express ut. Såg dock att första tåget går först 05.10 och då är man i terminalen runt halv sex och flyget går 06.40. Vi kommer att ha en väska att lämna in. Är det för tajt? LHR rekommenderar två timmar innan men med fast track (som verkar funka i praktiken med en gäst per guld, tack så mycket för input) så...? Jag har som sagt inte varit där på länge. :)
Vilken terminal flyger ni från? Gissar att ni flyger med SAS, tänk på att det tar ca 10 minuter från tåget till terminal 2. Det är en bit att gå (och ni har barn med er).

Enligt SAS stänger bagdrop 45 minuter innan avgång, dvs 05.55.

Jag tror ni hinner men det finns få marginaler om något går snett. Har aldrig flugit så tidigt från Heathrow så vet inte hur Gold Track ser ut vid den tidpunkten.

Toppen