Som kvällssnack blev det ett besök i den mysiga och lyxiga restaurangen. "Thai beef with sticky rise" blev det och det var mycket gott. Serverades med någon slags spicy sås och lite sallad på sidan. Sköljde ned maten med två glas Chateau Belregard Figeac 2011 som smakade toppen. Nu dags för en halvtimmes massage i Royal Orchid Spa.
Thai beef with sticky rice och Chateau Belregard Figeac 2011. Gott!
Då var massagen avklarad. Jäklar vad avslappnad man blev. Jag körde min vanliga halvtimmes nacke och rygg. Man kan även köra en timme och sedan dricka lite te innan eller efteråt. Te dricker man på morgonen, nu är det kväll och vuxendricka som gäller. Hela spa-delen är väldigt trevlig och avslappnande. Tjejen hade som som vanligt starka nypor och man fick bita ihop för att inte grymta. Hade tänkt ta en dusch men tar det i Tokyo i ANA Suite Lounge vid ankomst i morgon bitti.
Det vita vinet var inte speciellt gott så nu är det champagne igen. Jag måste vara mardrömskunden för lounger. Jag kan dricka enorma mängde och knappt känna någonting. Och stökig blir jag inte heller Eller bakis. Måste vara något fel. Kanske all träning? Det var förresten mycket bra med massage efter en hyfsad träningsvecka i Bangkok. Mer om detta senare. Det blev fyra nätter på hotellet VIE MGallery och fem bra pass träning totalt. Då tycker jag subjektivt att man är värd lite extra champagne.
Nu en timme kvar till boarding. Jag har aldrig fått golfbil härifrån utan har promenerat. Brukar ta 5-10 minuter.
Ser trevligt ut! Loungen var väldigt tom när jag va där i september. 4 pax kanske. Jag dricksade min massös efter en av de bästa massager jag fått. Trevlig resa!
Ps. Be om 1h massage, inga problem om det är lite folk ds.
Jag dubbelkollade om det bara var Moet Chandon som serverades. Fick svaret att så var det. Kanske kan leta fram något annat för en VIP. Jag gillar Moet men det har väl rätt låg "status". Jäkla drag i loungen nu!. Nja, det är väl en 20 personer men extremt lugnt och stilla vilket jag gillar. Känns som loungen har rätt hög kapacitet.
Service är mycket bra och tjejerna kollar hela tiden så att allt är ok. Eller så kollar de mig extra för att jag verkar vara törstig. Hursomhelst blir det win win;-) Massagen blev som sagt bara 30 minuter och det var på min request. Om jag ska sitta där i en timme kommer jag bli trött och inte kunna njuta av TG682 som avgår om en timme.
Tanken är att vara vaken åtminstone ett par timmar. Tyvärr inget internet ombord. Jag vill egentligen vara vaken betydligt längre men det är väl bra att spara lite krafter inför ANA i First i morgon. Den flighten avgår 11:30 på morgonen och jag ska inte sova en minut. Sedan blir det stor humor då man går från ANA First till SAS Minus i London. Hahahaha, hyfsad skillnad!
Kan man förresten uppgradera med poäng vid gaten vid en bonusresa? Eller blir det då kaos i systemen? Har bokat exit aisle LHR-ARN med lite extra plats men Plus hade varit trevligare.
Åtta timmar i loungen och det känns som man precis kom hit. Sååå trevligt!
Ombord. Jag och två andra blev eskorterade den korta biten till Gate A3. Avgång 23:15 och 23:05 satt jag fortfarande i loungen. En aning sent men tydligen är flighten 20 minuter sen.
Blir min första resa med Thai First och gamla kabinen. Tycker nästan mer om denna än nya modellen. Ungefär som att jag nog gillar Lufthansa 340-600 First isf 747. Denna kabin känns luftigare.
Endast fem av tio platser upptagna så gott om plats. Nu dags för mer champagne och matbeställning;-)