Såg ingen tråd om detta men verkar som om SAS piloterna glömde att sänka farten när de skulle landa i Rom för två veckor sedan
An SAS A320neo's Bizarrely Hot Approach To Rome
A Scandinavian Airlines A320neo nearly landed in Rome at 230 knots, without any flaps extended. How could a mistake like this happen?onemileatatime.com
"Oj, visar hastighetsmätaren knop, jag trodde det var kilometer i timmen!" ?Är inte speciellt flygkunnig men att försöka landa i knappt dubbla hastigheten är ju lite uppseendeväckande
Flight SAM731 syntes på Flightradar24 fram till kort innan landning försvann vid ca 2500ft om jag minns rätt.Kanske mer avsaknad av liverapportering?
Antony Blinken landade i Luleå med Airforce three? vid 12.20, men den finns inte med på flightradar24? Dock ett par Eurofighter Typhoon...
Visa bifogad bild 142713 Visa bifogad bild 142715
Känns dock skönare att gå ner i Goose Bay och ha lite marginal ifall det skulle bli en go-around.Har för mig att det är "ganska vanligt" när det kommer till Uniteds 757a på sträckan Stockholm - Newark då sträckan är lite på gränsen vad gäller distans om det är stark motvind eller dåliga väderförhållanden en route eller i New York-området. Har dock för mig att Bangor är/var en vanligare refuelingplats än Goose Bay. Även sträckan TXL-EWR beflögs av Uniteds 757a och hade en del diversions för att tanka. Numera flygs den sträckan dock av Boeing 767.
Edit: Ändrade till Bangor som alternativ till Goose Bay.