Senaste nytt

Liverapportering om flighter

Tomas E

Medlem
Såg ingen tråd om detta men verkar som om SAS piloterna glömde att sänka farten när de skulle landa i Rom för två veckor sedan


Är inte speciellt flygkunnig men att försöka landa i knappt dubbla hastigheten är ju lite uppseendeväckande
"Oj, visar hastighetsmätaren knop, jag trodde det var kilometer i timmen!" ? :cool:
 
Kanske mer avsaknad av liverapportering?
Antony Blinken landade i Luleå med Airforce three? vid 12.20, men den finns inte med på flightradar24? Dock ett par Eurofighter Typhoon...

Screenshot_20230530-150111.png Screenshot_20230530-150636.png
 

eddo

Medlem

AABack2ARN

Medlem
Har för mig att det är "ganska vanligt" när det kommer till Uniteds 757a på sträckan Stockholm - Newark då sträckan är lite på gränsen vad gäller distans om det är stark motvind eller dåliga väderförhållanden en route eller i New York-området. Har dock för mig att Bangor är/var en vanligare refuelingplats än Goose Bay. Även sträckan TXL-EWR beflögs av Uniteds 757a och hade en del diversions för att tanka. Numera flygs den sträckan dock av Boeing 767.

Edit: Ändrade till Bangor som alternativ till Goose Bay.
 
Last edited:
Har för mig att det är "ganska vanligt" när det kommer till Uniteds 757a på sträckan Stockholm - Newark då sträckan är lite på gränsen vad gäller distans om det är stark motvind eller dåliga väderförhållanden en route eller i New York-området. Har dock för mig att Bangor är/var en vanligare refuelingplats än Goose Bay. Även sträckan TXL-EWR beflögs av Uniteds 757a och hade en del diversions för att tanka. Numera flygs den sträckan dock av Boeing 767.

Edit: Ändrade till Bangor som alternativ till Goose Bay.
Känns dock skönare att gå ner i Goose Bay och ha lite marginal ifall det skulle bli en go-around. :)

Kunde ju dock önska att United slopade 757 på long-haul och körde 767 även från Arlanda.
 
Toppen