Senaste nytt

Liverapport - Till Mexico City med Lufthansa First

Kul att rapporten uppskattats! Blir en liten pause i rapporteringen.
Kanske skriver ihop något om tiden i Mexico City, eller så börjar jag posta igen när det är dags för hemresa om ett par dagar! :)

Vi är nyfikna på vilken typ av trubbel ni hade att ta er in i landet...
Fick gate med endast en brygga, C fick disembarka först, sen kunde vi gå av.
Vi mötte upp welcome service som egentligen bara stallade oss när han förklarade "sorry, no fast track today, this is only as welcome service".
Inte nog med det så fick vi aldrig landing cards eller customs forms ombord utan vi fick stå och fylla i det i kön, dåligt med pennor = generell ångest vid immigration...

Något frustrerande avslutning på hitresan...

Nu dags för middag på Quintonil - en av Mexikos bättre restauranger, ofta förekommande på The World's 50 Best Restaurants.

Visade Lite bilder och berättade om tråden och konceptet för mig fru (som inte är en lika entusiastisk resenär) och svaret man fick:

"Vaddå åker de bara fram och tillbaka?"

Varav jag går in ytterliggare på detaljer och förklarar att det är ju upplevelsen bla.bla.bla...

Nu skär hon gurka till frukost.

Att tillägga är hon EBG.

Riktig kul rapport! Funderar på att boka en sån resa till mig själv faktiskt med poäng :)

Visade Lite bilder och berättade om tråden och konceptet för mig fru (som inte är en lika entusiastisk resenär) och svaret man fick:

"Vaddå åker de bara fram och tillbaka?"

Varav jag går in ytterliggare på detaljer och förklarar att det är ju upplevelsen bla.bla.bla...

Nu skär hon gurka till frukost.

Att tillägga är hon EBG.

Riktig kul rapport! Funderar på att boka en sån resa till mig själv faktiskt med poäng :)
Haha måste vara svårt för outsiders att "wrap their head around" detta.
Tekniskt sett så har vi hela 54h på marken, lite extremt kanske, men man hinner göra en del.

Bara att ta med henne ut på en tur (några nätter längre än detta är nog bäst för optimalt resultat) så ska du se att hon snart är frälst.

Kul att du tycker om rapporten!

Tack för en kul tråd! En liten reflektion är att det verkar vara 0 privacy i F-kabinen, är det samma kabin på alla Lufthansaplan? Har bara åkt Swiss F men det var verkligen mycket mer avskilt och stora möjligheter till att skärma av sig från grannarna

Toppen