Senaste nytt

Liverapport: Stockholm - New York i SAS Plus (Nya Kabinen)

Trevligt med liverapportering!
Det är upprörande hur mycket SAS tummar på sin service. Vill de konkurrera med Ryanair eller med riktiga flygbolag? Synd att de skär ner på så mycket, särskilt nu i samband med de stora satsningarna på den fina interiören.
Du har inte flugit United på ett tag förstår jag...Flög deras Economy Plus igår IAD-GRU och jag lovar dig att den kabinen (22 år gammal 767a) och servicegraden får SAS att framstå som SQ first....

För mig håller inte riktigt konceptet att alkohol ingår men chips ska man betala för. Jag gick back till galley o frågade vad ingår, allt svarar dom o sen får jag en tvekning nej men snacks ingår inte... När jag påtalar att ja va lite hungrig varför jag fråga om snacks får jag en hel bricka med mat på och en flaska bubbel. Det ingår men inte chips.... o_O
Det verkar ju vara så mycket osäkerhet kring detta med snacks eller inte snacks när man reser med Plus. Jag kollade vad SAS skriver på sina egna sidor om vad som ingår vid interkontinentala resor i Plus: 'Vi byr på et herlig varmt måltid. Din reise i SAS Plus innledes med at vi serverer en drink og snacks før middag. Til middag serveres forrett, varmrett (du kan velge mellom to alternativer), samt en god dessert med kaffe eller te. Mellom måltidene kan du alltid får juice, vann og snacks. Før landing serveres et lettere kaldt eller varmt måltid eller frokost.' (Kolla själv på SAS Plus - SAS

Man kan undra varför cc på rutten till just USA väljer att kontinuerligt tolka reglerna efter eget tycke. Här är det helt klart anledning för alla som har betalat för snacks (eller något annat) i Plus att reklamera.

Hade varit kul att höra någon officiell uttalande från SAS om detta. Kanske någon av er som skal på meet & greet kan fråga?

Det verkar ju vara så mycket osäkerhet kring detta med snacks eller inte snacks när man reser med Plus. Jag kollade vad SAS skriver på sina egna sidor om vad som ingår vid interkontinentala resor i Plus: 'Vi byr på et herlig varmt måltid. Din reise i SAS Plus innledes med at vi serverer en drink og snacks før middag. Til middag serveres forrett, varmrett (du kan velge mellom to alternativer), samt en god dessert med kaffe eller te. Mellom måltidene kan du alltid får juice, vann og snacks. Før landing serveres et lettere kaldt eller varmt måltid eller frokost.' (Kolla själv på SAS Plus - SAS

Man kan undra varför cc på rutten till just USA väljer att kontinuerligt tolka reglerna efter eget tycke. Här är det helt klart anledning för alla som har betalat för snacks (eller något annat) i Plus att reklamera.

Hade varit kul att höra någon officiell uttalande från SAS om detta. Kanske någon av er som skal på meet & greet kan fråga?
Tack för den länken, hade varit bra och haft en kopia på det på min senaste resa med SAS till SFO där de hävdade att snacks inte ingick. Nu slapp jag betala för det efter maten i och med att en annan i cabin crew gjorde "det enda rätta".

• Gilla
Reactions: Gus
I ombordmagasinet står det ju dock för SAS Plus: "We can also offer you an in between service where you can choose from a selection of snacks and sandwiches. ( ... Café snacks are always available for purchase at the rear galley)."

Vad är vad? Eller kostar det inget om man får det serverat vid platsen?

Jag mailade Diamond supporten och frågade som gällde. Visade exempel från deras websida och onboard magazine. Fick svar efter några timmar:

"Hej DonM

Tack för ditt e-mail.
Det är beklagligt om informationen är olika från olika källor.
Det som ingår i Pluskonceptet är det som står på SAS hemsida
(som du skickade med utdrag ifrån).
Om du får betala för något som skall ingå skickar du in ett ärende
till vår avdelning Customer Care www.sas..se/feedback efter avslutad resa.

Jag har även tagit din feedback vidare så det kommer fram att informationen ibland är tvetydig."

Så med andra ord - nu har jag svart på vitt att allt skall vara gratis i Plus när jag flyger hem från USA (i Plus) i juni.

Jag mailade Diamond supporten och frågade som gällde. Visade exempel från deras websida och onboard magazine. Fick svar efter några timmar:

"Hej DonM

Tack för ditt e-mail.
Det är beklagligt om informationen är olika från olika källor.
Det som ingår i Pluskonceptet är det som står på SAS hemsida
(som du skickade med utdrag ifrån).
Om du får betala för något som skall ingå skickar du in ett ärende
till vår avdelning Customer Care www.sas..se/feedback efter avslutad resa.

Jag har även tagit din feedback vidare så det kommer fram att informationen ibland är tvetydig."

Så med andra ord - nu har jag svart på vitt att allt skall vara gratis i Plus när jag flyger hem från USA (i Plus) i juni.

Du har ett PM!!!

Tänkte jag startar upp en tråd för att dokumentera min resa idag till New York i Sas Plus med nya kabinen ombord A330.

Jag fick ett meddelande igår att ett paket behövdes skickas till USA snarast och hoppade på jobbet. Business class var tyvärr redan fullsatt idag när jag försökte med uppgradering vid check in..

Hoppas på en bra service och återkommer exakt vilket plan de är jag flyger med.

Visa bifogad bild 34693

Visa bifogad bild 34694

Visa bifogad bild 34695
Skulle du rekommendera bulkhead seat längst fram eller en vanlig plats på nya SAS plus A330?
Väljer mellan aisle längst fram till höger, och en aisle i en mittraden (hoppas på tomt mittensäte isf).

Toppen