Senaste nytt

[Liverapport] Qatar Airways Business och First Class

Mkt bra skrivet, TACK! Brukar själv för vana att köpa C till kampanj för att sedan bli uppgraderad till F med intjänade poäng just på denna sträcka. Al-Safwa lounge upplever jag som resort liknande lounge av extremt hög standard, loungen i sig är en upplevelse.
Hur/Var löser man en liknande uppgradering?

Gissar på QCredits och transferdesken i Doha?

Bokar Business under kampanj, ringer sedan till Privilege Club 3-4v innan avgång, svaret blir då att man sätts upp på en väntelista, när det sedan är typ 1-2 dagar innan avgång ringer jag igen och då brukar jag bli garanterad F, vilket gör att när jag checkar in i CPH så får jag tillträde till Al-Safwa och dessutom èscort` service vid ankomst. Nu är jag Platinum medlem vilket kanske spelar in?, men hur som helst brukar det fungera. Betalar resan med AMEX o konverterar `poäng`till Privilege Club vilket gör det hela väldigt förmånligt.

Kul grej: när jag sist kom ifrån BKK, Mån den 11/1 o tog en lätt frukost i Al-safwa gick jag bokstavligen rakt in i Qatars VD Akbar Al Baker som kom väldigt sportigt klädd med ett mindre följe. Han (Al Baker) småpratade lätt med lounge gäster osv, Detta är en person jag hyser stor respekt för som säger precis som han känner och har ett beryktat öga för detaljer. Det skulle behövas fler som honom.

Kul läsning :) Slänger ut en fråga, är själv i valet och kvalet vilken produkt vi ska välja för en planerad långresa till Australien/Nya Zeeland/någon strand(Cook?) över jul nästa år. hur står sig Qatar mot de övriga i F? Jag har bara provat BA och Emirates, BA går bort(även fast CW är min favorit biz stol).

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen