Senaste nytt

[Liverapport] Qatar Airways Business och First Class

Hmm, läser i denna blogg att man måste "beställa" det.

Flight Review: ANA 777-300ER First Class Tokyo-New York
Caviar har ingått i en av rätterna ombord, men ingen traditionell caviar service. Det var någon form av "bakelse" som innehöll caviar, du kan se anrättningen här
Jorden runt via Rarotonga (del 2) | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Här är en bild på en annan anrättning med caviar som jag gått.
Häng med: Jorden runt på 194 timmar | Sida 7 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Så det är ju inte helt sant att de inte serverar caviar, men det är inte den traditionella som man får på Lufthansa eller Thai.

Caviar har ingått i en av rätterna ombord, men ingen traditionell caviar service. Det var någon form av "bakelse" som innehöll caviar, du kan se anrättningen här
Jorden runt via Rarotonga (del 2) | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Här är en bild på en annan anrättning med caviar som jag gått.
Häng med: Jorden runt på 194 timmar | Sida 7 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Så det är ju inte helt sant att de inte serverar caviar, men det är inte den traditionella som man får på Lufthansa eller Thai.
OK, men du tittar i rapporten jag postade så finns det en bild med caviar i burk...(maj 2015).

Jag flög ANA, HND-LHR, i september och blev SJUKT besviken när dom inte serverade traditionell caviar. Som @palmen säger så ingick det iofs caviar i en av förrätterna, se bilder. På en annan ANA F-resa 2014 så vart det klassisk caviarservice...mmmm...
Flög Qatar F, BKK-DOH, i december. Ingen caviar då heller, med motivering att det var för tidigt på dagen :(
20150929 395 - kopia.JPG
20150929 399.JPG
20150929 401.JPG

Det svarta guldet :)

OK, men du tittar i rapporten jag postade så finns det en bild med caviar i burk...(maj 2015).
SOm sagt det förekomemr caviar på vissa flighter, men har inte funnits på någon av mina flighter (enligt menyn) och de senaste 2 var i oktober 2015. Det finns ju onekligen caviar lastat ombord som de lägger upp för den ena förrätten, så att få en burk ska säkert gå om man frågar, men det blir ju utan de vanliga tillbehören om de inte lyckas skaka fram det också.

I forlængelse af diskussion på side 1 bliver der trykt 1 boarding kort per "leg", her fra en rejse sidste år med QR i hvs. F, C, og E klasse (jeg var på MR med QR og måtte en tur til Dubai for at få en tier upgrade...)

Attachments

• DSC00566.jpg
    DSC00566.jpg
    49,2 KB · Visningar: 500
Last edited:
Toppen