Senaste nytt

Liverapport (ish) - Lufthansa First till Buenos Aires

Thornado

Medlem
Intressant nog blev @flum inte tilltalad som "Dr." på någon av flighterna. Vi båda hade väntat oss att det skulle ske.

Det där är faktiskt en av mina största besvikelser/"pet peeves" från mina resor med Lufthansa F, jag har inte heller blivit tilltalad på ett korrekt sätt. Om det är någonstans man borde kunna förvänta sig det så tycker jag ju att det borde vara av tyskar i F. Jag skyller dock detta till stor del på Eurobonus då de har högst begränsat antal möjliga titlar man kan välja i sin profil.
 

danielhog

Medlem
Det där är faktiskt en av mina största besvikelser/"pet peeves" från mina resor med Lufthansa F, jag har inte heller blivit tilltalad på ett korrekt sätt. Om det är någonstans man borde kunna förvänta sig det så tycker jag ju att det borde vara av tyskar i F. Jag skyller dock detta till stor del på Eurobonus då de har högst begränsat antal möjliga titlar man kan välja i sin profil.
Är inte det här alldeles för hårt skrivet och lite väl gammalmodigt?
 

Ghoose

Medlem
Ahh, för många som åkt med SQ det senaste så jag rörde nog till det. LPGS är väl samma som BA kör i F va? Föll inte mig i smaken sist, men får prova igen ;) Det mesta är bättre än Moet...

Tack. Du lär inte få Henriot som var en enstaka flaska som de hade ombord. Den var för övrigt utsökt mogen och härlig. Istället är det LP Grand Siecle som är baschampagnen just nu.
 

flum

Medlem
Ahh, för många som åkt med SQ det senaste så jag rörde nog till det. LPGS är väl samma som BA kör i F va? Föll inte mig i smaken sist, men får prova igen ;) Det mesta är bättre än Moet...
Helt korrekt. Även swiss kör med LPGS. Jag tycker den är god. Jag föredrar dock allt som oftast ”crisp” champagne. Men Henriot-flaskan var riktigt spännande så jag kanske måste gräva lite djupare bland mogna årgångschampagner.
 

bnr

Medlem
Det där är faktiskt en av mina största besvikelser/"pet peeves" från mina resor med Lufthansa F, jag har inte heller blivit tilltalad på ett korrekt sätt. Om det är någonstans man borde kunna förvänta sig det så tycker jag ju att det borde vara av tyskar i F. Jag skyller dock detta till stor del på Eurobonus då de har högst begränsat antal möjliga titlar man kan välja i sin profil.
Vi bokade på Lufthansas hemsida och valde "Dr." för @flum - mest som ett experiment för att se om det blev någon skillnad i hur han tilltalades.
 
Toppen