Då var det dags för boarding. Jag hade ju läst reserapporter tidigare om Boeing A380 så det skulle bli intressant. Plus att jag hade haft en bra första resa med Asiana dagen. Resan gick bra de första 12-13 timmarna. Det blev 2 filmer, lång middag, lite jobbande och sen sova. Man sov ganska bra i denna fåtöljen tyckte jag. De bäddade ner snabbt (enda resan jag inte fått dubbla kabiner) och det blev lite mysigt med stjärnhimmel över sängen. Jag fick 2-3 timmars sömn innan jag vaknade ganska utvilad. Blir lite konstigt i huvudet på en sån här resa.
Blev en frukost mot slutet som också var bra. En annan sak som är lite konstig med denna resan är att man får lunch vid första måltiden och frukost den andra. Då man startar och landar med bara 2 timmars mellanrum och ändå flyger i 14 timmar är man sugen på middag vid andra måltiden.
New York hälsade oss med riktigt dåligt väder. Turbulensen hade börjat lite över 1 timme innan vi var framme men i början var det inte så farligt. Men ju närmare vi kom desto jobbigare blev det. Vi fick cirkla ett bra tag innan piloten testade att landa, vilket inte gick så bra. Det var inte långt kvar ner när han avbröt och det var fullt ställ uppåt. Orsaken enligt piloterna var häftigt regn vilket man fick uppleva inifrån terminal senare. Till och med så att man fick ut översvämningsvarningar i mobiltelefonen när man satte på dem. Detta skapade förseningar och vårt flyg var försenat lite mer än en timme.
Nu blev det liten väntan på JFK i Lufthansas Senator lounge. Grymt mycket folk ibland så nät och mat var en bristvara oftast. Blev att jag faktiskt gick ner till terminalen och åt (även om det inte var mycket att välja på där heller).
Jag hade ju bokat genom New York för att få Lufthansa First Class hem men nu fick jag ta Austrian Business istället. Jag ångrar mig nog lite att jag inte tog Asiana First Class mellan Seoul och Frankfurt istället från början och sen bokat om till Seoul och New York om något hade öppnats upp. Nu hade linjen mellan Seoul och Frankfurt tagit slut sista möjliga bytesdagen. Alltid lätt att vara efterklok...
Austrian var inte dåligt på något sätt men lite drygt blev det i alla fall. Glömde tyvärr ta kort på maten, som var helt ok. Serveringen blev snabbt avklarad då man ville ge folk chans att sova en del. Denna 767 har sätena omväxlande med bord på höger och vänster sida med 1-2-1 upplägg. Jag hade valt ett med bordet till höger då det ger lite mer avskildhet. Däremot så var det riktigt trångt när man väl hade gjort sätet till säng. Det blev till att ligga på sidan och jag fick in ca 3,5 timmars sömn innan jag blev väckt för frukost. Överlag bra men äggen var så där.
Vi var sena till Wien så det blev inte väldigt mycket tid där. Tog ändå chansen att åka in med direkttåget, som endast tar 16 minuter, för att strosa runt lite. Sen var det vidare med Austrian och en Airbus A320 upp till Köpenhamn för vidare färd med tåget som jag skriver från nu.
Min svit för resan. Grym skärm det är på dessa planen, egen 32"
Stolen är riktigt bra och tål att sitta i länge.
Mittensätena kan rekommenderas om man åker två. Går dock att fälla upp väggen mellan dem också för mer avskildhet.
Necessär
Lite skumpa och nötter innan avfärd.
Asiana kör Bose Quite Comfort 3 på resorna

Sen kommer frågan, Western lunch...
... eller korean. Idag körde jag med den västerländska.
Började med lite oliver.
Gick efter det över till Caviarserveringen.
Kammusslor var det efter det.
Valde löksoppan framför tomatsoppan. Ångrar lite att jag inte testade lite av varje.
Framme vid hudrätten som blev en Beef Tenderloin Steak.
Lite frukost och ost (som att man inte började bli lite mätt i alla fall).
Avslutades med kaffe, Johnny Walker Blue Label och en kula av den hårdaste glass jag fått tror jag. Var som en kula sten i början och man fick vänta väldigt länge för att man ens skulle kunna ta lite av den.
Utsikten från sängen.
Började med lite frukt till frukost.
Med lite flingor
Och äggröra, bacon, korv med tillbehör. Konstigt dock att man inte kan få in mer grejer samtidigt. Det var verkligen en tallrik efter den andra.
Menyn på planet mellan JFK och Wien. Valde Beef på denna trippen också, med kyckling till förrätt.
Frukosten med de två äggen som var sådär...