Senaste nytt

[Live] SAS historiska flygning med första A350n till Chicago

Taggen

Medlem
Kamrater,

Ös på. Denna tråden är helt öppen för alla som åker med första flygningen med SAS nya A350 från Köpenhamn till Chicago den 28/1 2020 kl. 15:40, att posta sina betraktelser och bilder i och för er andra att ösa in frågor, kommentarer, hyllningar till hjältarna samt smicker till trådskaparen.

Jag själv sitter i en taxi ut till Arlanda för att ta fakirbussen ner till CPH då jag måste jobba en del innan flygningen i em. Sätter upp tre-peen i något lugnt hörn i SAS Gold lounge på CPH. Senaste kollen på EF visar mycket god beläggning i samtliga kabiner. På flygningen till Chicago så finner ni mig på plats 20F i Plus just nu.

Ser fram emot detta. Nu kör vi!
 

Taggen

Medlem
Historisk frukost

43420AEF-0AD5-4DA9-8974-207623301F36.jpeg


Historiskt boardingpass med första flygningen med A350 till Chicago och den första flygningen från Chicago.
AD920FC7-58C5-43D4-A8B1-818B6D95BB71.jpeg
 

Taggen

Medlem
Planet behöver avisas men avisningsbilen är trasig så de måste hämta en ny. Ytterligare försenad alltså.o_O
 
  • Gilla
Reactions: JNH

axo

Medlem
Då ska du få lite sällskap i denna monumentalt viktiga tråd @Taggen !

06:27 CET/23:27 CST
Min resa börjar på SJ264 LKP-ARN, redan här så får man en försmak av vad som väntar på A350n! Stora fönster och generöst med benutrymme. Även om detta flyg saknar go/plus snack-bar så var också SJ pionjärer inom detta på vissa andra modeller!

Mest imponerande är dock att medan SAS valt A350 för dess aerodynamiska effektivitet med t.ex. stor winglet så har SJ valt modeller helt utan vingar! Nytänkande!

20200128_061747.jpg
 

Taggen

Medlem
Då ska du få lite sällskap i denna monumentalt viktiga tråd @Taggen !

06:27 CET/23:27 CST
Min resa börjar på SJ264 LKP-ARN, redan här så får man en försmak av vad som väntar på A350n! Stora fönster och generöst med benutrymme. Även om detta flyg saknar go/plus snack-bar så var också SJ pionjärer inom detta på vissa andra modeller!

Mest imponerande är dock att medan SAS valt A350 för dess aerodynamiska effektivitet med t.ex. stor winglet så har SJ valt modeller helt utan vingar! Nytänkande!

Visa bifogad bild 104920
Grymt, hur är Businesstolen i sängläge?
 

axo

Medlem
Grymt, hur är Businesstolen i sängläge?

Idag är det tyvärr GO som gäller, men här gör SJ också något revolutionerande, helt i linje med den svenska jantelagen:

GO och Business är samma säte (!), angled. I reclined ger stolen, mellan tummen och pekfingret, ca. 12-13 grader.

Det ska dock sägas att, om man har ett ledigt säte bredvid sig, så är det fully lie flat för alla under 110 cm.
 

Taggen

Medlem
Idag är det tyvärr GO som gäller, men här gör SJ också något revolutionerande, helt i linje med den svenska jantelagen:

GO och Business är samma säte (!), angled. I reclined ger stolen, mellan tummen och pekfingret, ca. 12-13 grader.

Det ska dock sägas att, om man har ett ledigt säte bredvid sig, så är det fully lie flat för alla under 110 cm.
Så du menar att om man köper en GO biljett så kan man hamna i knät på en business-passagerare då det är samma säte???o_O;) Ja, SJ är kända för sin förmåga till innovation, vet dock inte om det leder till förbättring så ofta.
 
Toppen