Senaste nytt

LIVE Reserapport - Lufthansa First Class T&R + 45h i Tokyo

Satt och letade efter lufthansa vouchers för mina framtida segments i blocket och kom över denna annons. Möjligtvis din anka? ;)

Blocket Anka
Om vi säger så här, flög lufthansa first class första gången Feb 2015 och har samlat och bytt till mig ankor genom åren. Dock har jag inte gått så långt att jag sålt på blocket/tradera/Ebay än så länge.

Min samling på över 50 unika ankor från Lufthansa F class!
20240621_002006.jpg

Min samling på över 50 unika ankor från Lufthansa F class!

Du som är något av en ankexpert - har du (eller någon annan) koll på vad som gäller för bröllopsankor?
Min kollega och hans (relativt) nya fru (de gifte sig för ca en månad sen) flyger LH F IAD-FRA på söndag och kommer alltså att tillbringa en hel del tid i FCT på måndag. Det är väl inte officiellt deras bröllopsresa, men definitivt första längre resan tillsammans efter bröllopet.

@simon_says91 utöver LP Alexandra rose, vilken Champagne serverades? Var det olika före start och i luften? Jag flyger LH first till GRU på torsdag. Bra att veta så man kan lägga upp taktiken

• Gilla
Reactions: Gus
Du som är något av en ankexpert - har du (eller någon annan) koll på vad som gäller för bröllopsankor?
Min kollega och hans (relativt) nya fru (de gifte sig för ca en månad sen) flyger LH F IAD-FRA på söndag och kommer alltså att tillbringa en hel del tid i FCT på måndag. Det är väl inte officiellt deras bröllopsresa, men definitivt första längre resan tillsammans efter bröbröllopet
Vad jag förstått är det att man skall vara på sin smekmånad. Man nämner det för personalen så brukar de gå och hämta dom.

Det finns ju liksom även en anka för första gången du flyger med infant osv.
@simon_says91 utöver LP Alexandra rose, vilken Champagne serverades? Var det olika före start och i luften? Jag flyger LH first till GRU på torsdag. Bra att veta så man kan lägga upp taktiken

Taktiken, drick bara Alexandra! Godast!
Alexandra verkar inte finnas med på rutten till GRU, om det inte har blivit fel i menykortet förstås…

Det är samma dryckesmeny till HND också, alltså ingen Alexandra. Tänker att det kan serveras Champagne som inte finns i menyn.
Alexandra fanns inte på online-menyn men fanns på riktiga menyn på flyget. Den "vita" champagne som serverades var den som syntes på online-menyn och det är Lanson 2012 brut vintage.

Toppen