Senaste nytt

Live rapport: Oslo - Miami med SAS

Kostar alltid 25k vid checkin/gate från plus till business mig veterligen
Om jag då har två biljetter på longhaul i Go. Så kostar det via Plusgrade (fixed pris pga Japan) 50k poäng eller 6500kr till business per biljett. Då är det alltså bättre att betala 2500kr*2 till plus och sen 25k*2 till business än att uppgradera till business direkt med poäng för en biljett och pengar för den andra t.ex?
 
Om jag då har två biljetter på longhaul i Go. Så kostar det via Plusgrade (fixed pris pga Japan) 50k poäng eller 6500kr till business per biljett. Då är det alltså bättre att betala 2500kr*2 till plus och sen 25k*2 till business än att uppgradera till business direkt med poäng för en biljett och pengar för den andra t.ex?
Beror ju på vad du värderar poängen till. Tokyo kanske har annat pris för gate uppgradering, inget jag har koll på.
Plusgrade så får du ju poäng för nya bokningsklassen också, det får du inte om du uppgraderar i gate. Det är en annan faktor att ta hänsyn till.
 
Beror ju på vad du värderar poängen till. Tokyo kanske har annat pris för gate uppgradering, inget jag har koll på.
Plusgrade så får du ju poäng för nya bokningsklassen också, det får du inte om du uppgraderar i gate. Det är en annan faktor att ta hänsyn till.
Helt sant, dåligt exempel av mig. Ex 50k från Go till Business jämfört med 20k till plus och sen 25k till business så är det ju också billigare. Men detaljen med att få poäng för nya klassen i plusgrade gör ju allt mer förståeligt. Tack för hjälpen! :)
 
Toppen