Senaste nytt

Live rapport: Oslo - Miami med SAS

palmen

Moderator
OK, verkar som om ARN klarar sig på dom fyra nya vilket frigjorde kapacitet för Miami, bl.a ?
Precis så det är, när de andra planen uppgraderades så nyttjade detta plan som stand in. Om jag kommer ihåg rätt så går den andra maskinen som frigjordes till Washington eller Chicago från Köpenhamn. Bara gjort en provbokning så ser man vilket plan det är.
 

Gweilo_2

Medlem
Det f
Precis så det är, när de andra planen uppgraderades så nyttjade detta plan som stand in. Om jag kommer ihåg rätt så går den andra maskinen som frigjordes till Washington eller Chicago från Köpenhamn. Bara gjort en provbokning så ser man vilket plan det är.

Plus att HKG bara är 5 dagar/vecka, annars hade det inte funkat. Verkar som att LAX/EWR är en slinga och HKG/ORD den andra
 

amh

Medlem
TACK Palmen för ett utförligt och trevligt reportage om premiärflygningen Oslo-Miami. Jag var med på samma flight men i säte 30A, dvs.inte riktigt samma saker på brickan (även om kycklingen var samma och den var förvånandsvärt god) men ingen gratis dricka (jo, en alkoholfri). Måste dock säga att det var länge sedan jag åkte med en så service inriktad SAS personal. Tyvärr berodde det nog på att många i SAS upper management var med på planet + säkert många bloggare som ni skrivit om. En liten undran dock,försökte också bli uppgraderad (till plus), men som sagt var det ett fullt plan....är det då ok att SAS egen personal sitter i business/plus och förhindrar att kunderna kan uppgradera sig??
En fråga inför hemresan senare i veckan....har SAS egen lounge på Miami flygplatsen eller vad är det som gäller + gärna lite om hur den var?
 

palmen

Moderator
Tänkte inte köra någon live rapportering på hemresan. Plusgrade nekades, ingen courtesy, var dock ute på flygplatsen 3h innan och kunde uppgradera med poäng, fick en av de sista platserna i Business, tyvärr ingen fönsterplats.

Checkin öppnar klockan 12, nästan 4h innan avgång. Security gick snabbt och är nu i Avianca loungen som star alliance använder här, riktigt bra för att vara Lounge i USA, ölen är dock ingen höjdare.

Ser på NFL på TV här, äter frukost och tar det lugnt i 2h till Boarding.

För er info så checkar man in vid dörr 21 när man ska flyga med SAS.

Lite bilder från Avianca loungen
20161002_131657.jpg 20161002_131701.jpg 20161002_131713.jpg 20161002_131718.jpg 20161002_131723.jpg 20161002_131736.jpg
 

palmen

Moderator
TACK Palmen för ett utförligt och trevligt reportage om premiärflygningen Oslo-Miami. Jag var med på samma flight men i säte 30A, dvs.inte riktigt samma saker på brickan (även om kycklingen var samma och den var förvånandsvärt god) men ingen gratis dricka (jo, en alkoholfri). Måste dock säga att det var länge sedan jag åkte med en så service inriktad SAS personal. Tyvärr berodde det nog på att många i SAS upper management var med på planet + säkert många bloggare som ni skrivit om. En liten undran dock,försökte också bli uppgraderad (till plus), men som sagt var det ett fullt plan....är det då ok att SAS egen personal sitter i business/plus och förhindrar att kunderna kan uppgradera sig??
En fråga inför hemresan senare i veckan....har SAS egen lounge på Miami flygplatsen eller vad är det som gäller + gärna lite om hur den var?
Haha, du postade detta under tiden jag skrev om loungen här. Det är Aviancas Lounge som används och den är bra.

Business var invitational only. Det var många väldigt högt uppsatta i plus också. På en premiärflygning tycker jag inte det är fel att de tar hela Business och platser i plus. Man bokar trots allt den klass man vill åka i om det är viktigt med var man sitter.

Hade du sagt till under flygningen kunde du varit min Diamond vän med gratis dricka :).
 
Toppen