Senaste nytt

Live-ish reserapport Korea…vi börjar med Syd

Första heldagen i Seoul. Började med att gå till Gwangjang Market och åt brunch. Trodde att vi gått fel först eftersom det enda vi såg var tygaffärer i början, men sedan kom maten. Åt Gimbap och dumplings. Efter det mot hotellet igen och därifrån provgick vi prommenaden dit vi ska imorn för upphämtning till utflykten. 11min tog det :)

Härifrån styrde vi kosan norr ut till en park som jag inte kommer ihåg namnet på för att sedan hamna i området Hanok (tror det hette så). Innan vi kom dit passerade vi ett juvelerardistrikt och på en bakgata intog vi lunchen som var en nudelrätt, ännu mer dunmpligs och någon mer kall nudelrätt.

Sedan tillbaka till hotellet för en liten nap. Väldigt behövligt. På kvällen nu gick vi ett stenkast norr om hotellet och satte oss och åt i ett litet kvarter där vi nog var de enda västerlänningarna, perfekt! Torkad fisk, kyckling och någon soppa fick bli kvällsmaten.

Nu tillbaka på hotellet igen och efter en drink i hotellbaren är det dags att nana. Imorn väntar utflykt.

IMG_9479.jpeg

IMG_9480.jpeg

IMG_9482.jpeg

IMG_9483.jpeg

IMG_9485.jpeg

IMG_9486.jpeg

IMG_9488.jpeg

IMG_9489.jpeg

Om ni har vägarna förbi Hongdae (Hongik University, gröna linjen) så sväng förbi Jejutgan, dom serverar Jeju Black Pork (bbq), väldigt gott om ni inte hunnit prova det ännu!

Klockan är nu 12.44 och vi skulle suttit på bussen påväg till utflykten kl. 08.00, men vi är fortfarande kvar på rummet. Varför? Jo vid 2 tiden inatt började jag känna mig risig å fick springa till dass. Kom framifrån å bakifrån :oops:

Mår nu bättre men, är glad att vi inte åkte iväg för kl 7 var jag inte pigg.

Tråkigt att missa detta och imorn var det tydligen stängt. Hade annars tänkt å ta det innan vi åkte hem.

Sitter och diskuterar hur vi ska lägga upp morgonen, då det är dags för hemfärd. Flyget går 23.35 men någon av er som har koll på hur tidigt incheckning börjar med TK från ICN?

Efter jag hade repat mig lite tig vi oss en sväng ut förblire shopping. Själv satte jag mig ofta på en stol inne i affärerna då damen gick runt å kollade. Eftermiddagen bestod av lite vila på hotellet.

På kvällen bokade vi bord på Four Seasons (tror det heter The Market) och åt buffé med tyngdpunkt på skaldjur. Kännde mig fortfarande lite slö, så det var ett beskedligt intag av mat för min del. Jag fokuserade mest på grönsakerna :D

Efter det hem till hotellet igen för att åter igen lägga sig å nana. Vi hade bestämt att vi iaf skulle ut å se lite mer av Seoul dagen efter (idag).

IMG_3552.jpeg

Toppen