Senaste nytt

Live-ish reserapport Korea…vi börjar med Syd

Tänkte avsluta denna rapport då vi nu kommit hem. Har iof varit hemma nu lite mer än en vecka, men varit seg sen "förgiftningen" i Seoul ägde rum.

Dagen vi skulle åka hem började vi med att gå ut en sväng och tog oss upp emot Namsan Tower. För att komma hit behövde vi gå en liten sväng för att sedan ta linbanan upp på berget. Här har man en fin och bra utsikt, men tyvärr så duggade det lite och gjorde så att man inte såg så långt. Efter en liten glass så åkte vi ner igen och nu hade det börjat hällregna. Vi begav oss mot en restaurang för att äta lunch och det fick bli Bibimbap. Efter detta tillbaka till hotellet där vi väntade lite innan vi tog en Uber till Seoul Station. Här köpte vi biljetter till AREX som går till flygplatsen.

Incheckningen gick smidigt (ca 3min) och kallade sedan bort mot loungen. Vi valde Singapore Airlines lounge där vi käkade lite och duschade innan vi gick på planet. Här fick vi pre-departure drink och planet startade på utsatt tid mot IST. Efter maten intagits försökte jag sova, men det var helt omöjligt. Vet inte varför då sätena var bra, men fick ingen ro i kroppen. Väl på IST hade vi ca 10h väntetid till planet mot GOT avgick. Dessa tillbringades halvsovande för min del i en soffa.

Planet mot got var en A321 med de äldre sätena i C. Trevligt att även få testa på dessa, även om jag gillade de nya sätena (som var på sträckan GOT-IST) bättre.
Inga överraskningar på denna flygning heller och landade i tid på GOT.

Nu gäller det bara att planera nästa resa...får se vart det kan bli. :)
IMG_9493.jpg


IMG_9492.jpg
 

hco

Medlem
Tråkigt att du blev magsjuk. Tack för rapport. Alltid trevligt att läsa rapporter från Korea. Var ett tag sen jag var i kära Seoul -- eller Söul som är traditionell svensk stavning ;).

Fun(??) fact: Har enbart träffat en (äldre) svensk person som både skrev och sade Söul. Vilket dock ligger lite närmare korrekt koreanskt uttal, i alla fall för de flesta svenskar!

Nord- nästa gång?
(Dock fortfarande stängt i skrivande stund)
 

pep

Medlem
Vet du (gissning) vart magsjukan kom ifrån?
Utvivlsomt: Mangel paa tilpasning og hærdning. Hvis man kun er tilpasset overvejende industriel mad tager det tid for fuld tilvænning. Det bliver let et for stort chok for mavsen, hvis man kaster sig løs i seafood, snegle m.m.....
 
Last edited:
Tråkigt att du blev magsjuk. Tack för rapport. Alltid trevligt att läsa rapporter från Korea. Var ett tag sen jag var i kära Seoul -- eller Söul som är traditionell svensk stavning ;).

Fun(??) fact: Har enbart träffat en (äldre) svensk person som både skrev och sade Söul. Vilket dock ligger lite närmare korrekt koreanskt uttal, i alla fall för de flesta svenskar!

Nord- nästa gång?
(Dock fortfarande stängt i skrivande stund)
Yes nästa gång blir det besök till JSA istället hoppas ja på ;)
 
  • Gilla
Reactions: hco
Toppen