Senaste nytt

LIVE: Inställd flight från Oslo till New York med SAS

Kan ändra men bildtaggen syns inte så kan inte ta bort felaktig bild. Felanmälar detta senare till moderator.
Det är för att du missat (eller sajten missade) att klicka på infoga bild. Så de är attachments nu. Tror inte det går fixa, om du inte själv kan lista ut bildtaggen, så kan du ju skriva en själv med referens till rätt nummer.
 
Kan ändra men bildtaggen syns inte så kan inte ta bort felaktig bild. Felanmälar detta senare till moderator.
Du måste byta till "Utökat svarsfält". Där kan du se alla bifogade bilder i en och en. Du kan ta bort bilderna därifrån.

Så här ser det ut i "Utökat svarsfält"

Screenshot20160108_16.png

 
Som ni har läst tidigare landade vi sent men gick i vanligt tempo till gate för SK901. Såg tyvärr ut som vi skulle få sitta 6h över Atlanten här...
uploadfromtaptalk1452265318216.jpg


...och inte här
uploadfromtaptalk1452265397353.jpg


Men efter mycket bra hantering av crew blev det till sist en mycket trevlig flygning med bra plats (samma platser som vi hade på SK907)
uploadfromtaptalk1452265453937.jpg

uploadfromtaptalk1452265594924.jpg

uploadfromtaptalk1452265604191.jpg


Denna kärra har skärmar i varje stol men inget IFE (!?) så vi fick iPad's med för flygningen till ära, nya Sony hörlurar med NC. CC hade inte testat dessa tidigare men de var RIKTIGT bra och jag började genast ångra att jag beställt Philips NC lurar (se separat bästa NC hörlurar tråd)
uploadfromtaptalk1452265634564.jpg
 
Fortfarande 7/1
Taxade ut ca 1h sena.
uploadfromtaptalk1452265955305.jpg


Efter någon timme var det dags för servering. Samma menyer på SK901 som vi fick på SK907 och vi var riktigt sugna att hugga in eftersom vi inte ätit sedan frukost i loungen. Fick inte mycket på första flyget, hann inte innan boarding till CPH och hann inte innan boarding till EWR.

Förrätt
uploadfromtaptalk1452266105525.jpg


Huvudrätt
uploadfromtaptalk1452266534369.jpg


Fika
uploadfromtaptalk1452266569444.jpg


Efterrätt
uploadfromtaptalk1452266672291.jpg


Pre landing meal
uploadfromtaptalk1452266614563.jpg
 
Fortfarande 7/1
Taxade ut ca 1h sena.
Visa bifogad bild 46259

Efter någon timme var det dags för servering. Samma menyer på SK901 som vi fick på SK907 och vi var riktigt sugna att hugga in eftersom vi inte ätit sedan frukost i loungen. Fick inte mycket på första flyget, hann inte innan boarding till CPH och hann inte innan boarding till EWR.

Förrätt
Visa bifogad bild 46260

Huvudrätt
Visa bifogad bild 46261

Fika
Visa bifogad bild 46262

Efterrätt
Visa bifogad bild 46264

Pre landing meal
Visa bifogad bild 46263
Kul tråd. Det kommer ju bli intressant nu att jämföra mat & service på sträckan CPH-EWR mellan Sas metall i A330/340 och Sas Privatair B737 både i ekonomi och business. Det du fick serverat ser ju jättegott ut.
 
Det är fantastiskt roligt att få följa med på er katastrofalt underhållande resa över till Las Vegas.
Det var länge sedan som jag skrattade så mycket i nästan varje inlägg från dig och alla andra, både i den här tråden men även i den/de andra som är kopplade till problemen på Oslo.

Att ni blev uppgraderade efter start från CPH var en riktigt bra goodwill av Kaptenen och övrig besättning som knappast skrivs ner i något manifest eller görs någon notering om.
Så när ni är hemma igen efter förhoppningsvis en mindre krånglig retur alternativt en intressant och bekväm re-routing hem åt andra hållet via exempelvis Hong Kong så bör ni claima för den extrema förseningen i Oslo samt även downgrade (2×claims), personalens bemötande i Oslo samt ombord OSL-CPH, försenat bagage där ni ej hade möjlighet att byta om på hotellet i New York och i värsta fall även för bortsjabblat bagage av SAS Ground Services, troligen då de i Oslo checkar bagaget med er missade flight.
I slutändan kommer ni troligen få pengar för att ha flugit i Business. När hände det senast?

Jag fortsätter att bita på naglarna i denna spännande och underhållande tråd.
Det är som en äventyrsdeckare och thriller ihopmorphat...
 
Sov 2h med skönt hästens täcke och kudde. Tydligen (enligt FruBrandten) ett bra kit.
uploadfromtaptalk1452266840357.jpg

uploadfromtaptalk1452266850199.jpg


Fint att kunna ladda alla "viktiga" gadgets ombord. :)
d769e23af339341f87c582293926487e.jpg


Fin utsikt från min plats även om jag medvetet hade valt plats på vänster på ursprungliga bokningen för att få se Manhattan skyline etc, efter lite nördiga analyser om inflygningsmönster, METAR, TAF och tidigare bilder från andra som flugit in över New York. Men detta får duga.
uploadfromtaptalk1452266879125.jpg

uploadfromtaptalk1452266888214.jpg


Efter landning och taxning till gate kan ni läsa mer om vad som hände tidigare i tråden. Shuttle till hotellet tillsammans med 3 andra som också blivit ombokade från SK907 (en skulle till CUN, en till BOS och en till LAX). Efter ett par SAS voucher öl och en SAS voucher pizza var det dags för SAS voucher sängen i 4h innan det var dags att bege sig till EWR igen.
785060fa2bd8eb4e4e8b5bb2c56c57c5.jpg

82ca098bdd4d9be0e9bc0d3d7283723b.jpg
 
Last edited:
Kul tråd. Det kommer ju bli intressant nu att jämföra mat & service på sträckan CPH-EWR mellan Sas metall i A330/340 och Sas Privatair B737 både i ekonomi och business. Det du fick serverat ser ju jättegott ut.
Maten var verkligen fenomenal. Rostbiffen var kanske aningen för tjocka skivor samt att vi kände att serveringen tog lite för lång tid (3h totalt) om man får påpeka något.

På vägen hem har jag en OT request (se separat optiontown tråd) på SAS Business från SAS Go så får se hur jag rapporterar då.
 
Last edited:
Toppen