Boardingen av flight AA66 påbörjades punktligt som annonserat en halvtimma innan avgång med prioboarding först för resande i första klass samt militärer i uniform. I grupp två fick jag gå ombord som resande i business class.
Jag gillar verkligen de transkontinentala A321

rna. Inredningen är fräsch och stolarna bekväma med bra inställningar. Det är väldigt lätt att hitta ett bra lounge-läge.
Väl på plats och när den långa kön till planets bakre delar började avta kom flygvärdinnan och frågade om det önskades champagne, juice eller vatten. Champagne i detta fallet innebar en prosecco och visst kan det vara gott med det, men i plastglas? Nej, det fick bli ett glas juice istället.
Väl uppe i luften presenterade sig flygvärdinnan med namn och tilltalade också mig vid namn. Jag fick kommentarer på min svenska accent och beställningen togs upp. Valet stod mellan en omelett med kycklingkorv och potatis, en laxbagel eller havregrynsgröt. Det blev det första alternativet. Efter matbeställningen hade avslutats kom varma handdukar och ett litet snack i form av biscotti med anissmak. Till det drack jag inte whiskey den här gången heller
@Stefan62 utan det blev mer äppeljuice.
Drygt en timma in i flighten kom så maten. Med lite extra salt på potatisen och omeletten smakade det hela bra. Frukten var väldigt god med riktigt söt melon. Jag avslutade måltiden med en kopp te (utan mjölk denna gång).
Någon timma senare serverades efterrätten bestående av små kakbitar och en jordgubbe.
När jag sedan skulle se film visade det sig att min fjärrkontroll hade helt fått fnatt. Modellen är samma som Qatar Airways har i deras B787. Tryckte jag på lampknappen kallade kontrollen på flygvärdinnan. Försökte jag starta en film eller aktivera kartan hände ingenting på stora skärmen.
Jag orkade inte be om en omstart av systemet utan manövrerade fram en film på skärmen istället. Resterande flygning ägnades åt film, lite Civ 2-spel på ipaden och rapportskrivande.
När det återstod cirka 90 minuter av flygningen kom så varma kakor med mjölk.
Sista timmen av flygningen var väldigt turbulent och vi fick snällt sitta ned fastspända i stolarna. Jag kan ärligt säga att det var skönt att vara ordentligt fastspänd då det skakade rejält. Vi landade så småningom om före tidtabell på JFK och efter en stunds taxande var vi vid gate 36 på terminal 8. Dags att förflytta mig till terminal 7.