Senaste nytt

Linköpingstråden

Som det brukar vara då, fast med ännu mer bekymmer. Min bror, mer flygnörd än mig, hävdar att ATR är världens farligaste plan rent tekniskt sett...

Jag tror din bror har det gamla problemet med att ATR hade mycket dåligt avisningssystem. Det är ju fixat numera. Jag vill nog påstå att de Q400 som SAS hade tidigare var betydligt värre när det gällde icke fungerande system. För att få någon regularitet på dessa behövdes ju att en flygmekaniker följde med på resan.

Lånar den här tråden lite, nästa helg besöker jag och min sambo Linköping och önskar något restaurang tips. Inget vegetariskt eller något från havet

Lånar den här tråden lite, nästa helg besöker jag och min sambo Linköping och önskar något restaurang tips. Inget vegetariskt eller något från havet

Nu är jag inte den mest frekventa resturangbesökaren hemma i Linköping men rent spontant tänker jag:

- Stångs (Min personliga favorit. Dock inte varit där på 3 år, förutom vid julbord, så vet ej hur bra de är nuförtiden)
- ShinNori (Japanskt)
- Pappa Grappa (nyetablerad sedan någon månad tillbaka)
- Johannes kök (ej ätit på ännu)

Dåligt samarbete i cockpit kan väl ske på vilken flygplanstyp som helst? Jag har inte haft tid att läsa rapporten - var det något annat som gör att du tycker ATR verkar osäker?

Samarbetet har inte med flygplanstypen att göra, det kan däremot ha med olika flygbolag att göra, kulturer, rutiner mm. Jag tog upp det bara för att jag tycker att detta borde fungera bättre i ett svenskt flygbolag.

Det som falera här var propellerkonstruktionen med oänskade vibrationer där SHK har en del övrigt att önska. Man har anmärkningar på konstruktionen som inte verkar helt löst efter ett antal liknande incidenter.

För att fortsätta på resturangämnet, är det någon som har provat nya restaurangen på LPI ännu? Isf, hur bra är den?

Toppen