Senaste nytt

Linköpingstråden

Lite nyfiken om vi kommer se LPI - CPH i framtiden. :)
Tror inte efterfrågan är så stor. Det var oftast bara jag och några få andra som flög den linjen under de åren Jettime opererade åt SAS.

KLMs linje funkar tack vare att alla företag i regionen och universitetet behöver flyga in och ut folk från andra delar av världen, plus turism till Europa.

Lite nyfiken om vi kommer se LPI - CPH i framtiden. :)
Inte omöjligt, kontrar jag. Tidtabellen senast det begav sig var ju lite klen, bara morgonavgång och sen kvällsankomst. Jag flög några nästan fulla turer då.
Nu när SAS är Sky Team vore det ju logiskt, Linköping blir en minihub mot två olika större flygplatser. Nu kan man ju locka Eurobonus-jägare som annars flugit från ARN med ex. Lounge som business-resenärer eller SAS guld och över kan nyttja på Linköping.

Som naiv Norrköpings-kramare hoppas jag ju på ”min” flygplats men en linje därifrån till CPH vore väldigt ologiskt i SkyTeam världen så allt talar ju för Linköping i det hänseendet.

Möjligt (men ändå inte) att Lufthansa eller annat Star Alliance väljer att köra Norrköping till ex FRA som konkurrent men…

Nej, jag får ge mig och hoppas på SAS från LPI till CPH.

Ja, ska man få till en fungerande trafik måste man ha minst två avgångar per dag. Em morgonavgång från LPI så att folk kan flyga vidare ut i världen med flyg som går från CPH vid 8/9-tiden, en lunch/eftermiddagsvända så att folk som landat från tex USA på morgonen slipper vänta hela dagen på sista benet. Och en kvällsavgång från LPI vid 17-tiden så att de som ska öster ut kan jobba nästan hela dagen i Linköping innan resan. Och sen en "catch all" sen kvällsavgång från CPH med kärran som övernattar på LPI.

Älskade att man tex kunde åka från BER Tegel en söndagskväll kl 21.05, vara sista pax ut från CPH-loungen och landa på LPI 23.55. Sova 6 h sen på jobbet 07.30 dagen efter

Totalt 5 avgångar per dag med SAS och KLM är kog lite väl mycket. "Fjärde storstadsregionen" är inte lika stort begrepp som Öresundsregionen

Edit: lägg där till Helsingfors 6 avgångar/vecka.

Toppen