Senaste nytt

Linköpingstråden

KLM är tillbaka på LPI!

855622febca2abbc8a49ec86dcfdfa17.jpg

Från och med imorgon 10 juni till 10 juli gäller:
Avgångar från Linköping måndag, torsdag och lördag klockan 06.30
Avgångar från Amsterdam söndag, onsdag och fredag klockan 16.15

Sen uppehåll pga banarbete till 2 augusti och efter det minst en daglig avgång igen. Från 16 augusti ser det ut som två avgångar per dag.

Vi får väl se hur många turer per dag det blir sen i höst. Men nu känns det lite tryggare att boka när man vet att i alla fall någon av avgångarna varje dag troligtvis blir av. Så många av- och ombokningar jag har haft senaste året och ingen har blivit av.
 

Fredde18

Medlem
De nattar alltså planet redan vid ca 18.00 i Linköping? Fast det gör ju i och för sig att samma crew kan ta kärran tillbaka till Tulpan-land nästa morgon.
 
De nattar alltså planet redan vid ca 18.00 i Linköping? Fast det gör ju i och för sig att samma crew kan ta kärran tillbaka till Tulpan-land nästa morgon.
Japp, crew sågs äta middag på ***** igårkväll. Tur att krogarna har öppet till 22 nu så att dom hinner. LPI är en favorit bland Cityhoppers personal för att dom tycker stan är så trevlig.
 
Nya flyttade landningsbanan klar och invigd idag. Innebär att LPI kan ha regelbunden trafik med A320/B737 och att det nu inte finns bullerhinder
för att bostäder ska byggas på Stångebro.

Hoppas LPI tar chartertrafik från NRK nu så att Kungsängen kan läggas ner
 
Hej! Tänkte väcka tråden här lite. Ska någon på KLM/LPIs 15 årsfest nu på torsdag? Jag var tyvärr tvungen att avboka nyligen men det var någonting jag hade sett fram emot.
Skulle vara trevlig om någon skrev en "reserapport"!
 
Toppen