Senaste nytt

Ligger SAS hemsida nere?

Det behöver inte medföra så stort försäljningstapp som man kanske tror i ett första läge. Kunder är ibland mer tålmodiga än man tror (i alla fall den stora massan). De väntar någon timme/dag innan de försöker igen. Men visst någon rackare går väl över till norsken

Många företagskunder bokar inte via webportalen och kan boka som vanligt eller via andra websidor. Och där ligger en hel del pengar i närtid

Man blir ju lite nyfiken på hur deras avtal ser ut. Det måste ju kosta sas åtskilliga miljoner i missade försäljningar, och det är ju så långt under även ett ganska svagt SLA att det är löjligt..
Ju större företag desto mer tenderar de att räkna olika kostnader i olika budget.
När de la ut drift till ett annat företag räknade de nog priset först, inte så mycket om eventuella kostnader/förlorade intäkter vid strul.

Jag hade en kund som skulle köpa en maskin från oss så att de skulle spara 4 operatörer per shift.
Men de hade inte budget för ny investering så valde de att sätta in 8 personer under högsäsong då personalkostnaden hörde till en annan budget...

*Mummel*

Kom till Gate 41 imorse och fick höra att de letade efter frivilliga som kunde ta 1130-kärran till Umeå och få €300 i ersättning eftersom 0815-flighten var överbokad. (Tydligen två flighter till Umeå som inte blev av igår...)

Eftersom jag egentligen inte behöver vara i Umeå förens efter lunch var det ju givet att hoppa på det. Tyvärr visar det sig att när alla i gaten gått ombord, så saknas 26(!) personer! Så det var bara att traska ombord och flyga upp nu utan ersättning.

Tydligen hade de som blivit ombokade igår inte fått info om när de skulle resa, så troligen låg alla dessa 26 på hotellet fortfarande. Hade SK-IT inte strulat till det och lyckats notifiera alla berörda om när de skulle flyga hade jag alltså varit €300 rikare.

Nåja, you win some, you lose some... ;)

Det förvånar mig att det enda SAS gör på Facebook är att beklaga sig. Som om det hjälper någon. Vad sägs om att hänvisa till Flybilletter til Norge og resten av verden - fly med Widerøe som @Aurora gjort här på bc.se? Eller att lägga ut direktlänken till incheckningen Check In ? Ibland undrar jag över vilken gnällgeneration som sitter på kundtjänst/support/FB; de klarar inte av att tänka eller att göra något konstruktivt.

Det förvånar mig att det enda SAS gör på Facebook är att beklaga sig. Som om det hjälper någon. Vad sägs om att hänvisa till Flybilletter til Norge og resten av verden - fly med Widerøe som @Aurora gjort här på bc.se? Eller att lägga ut direktlänken till incheckningen Check In ? Ibland undrar jag över vilken gnällgeneration som sitter på kundtjänst/support/FB; de klarar inte av att tänka eller att göra något konstruktivt.

Ja, det är förvånande. De kan ju t.om. hänvisa till expedia eller nån annan resebyrå i värsta fall. Men det enda de gör är ju å beklaga. Så trist.

Man blir ju nuyfiken på det här citatet från en di-artikel:

"Felet uppstod hos vår leverantör när de skulle upprätta en ny funktion på sajten i går", säger Kromann-Mikkelsen.

Vilken funktion var på gång? :)

Toppen