Senaste nytt

Ligger SAS hemsida nere?

Och det är bulshit från DI's sida. Jag kunde checka in utan problem igår och nu på morgonen var det i princip ingen kö till incheckningsautomaterna. Till säkerhetskontrollen var det dock en annan femma så man var rätt glad att ha fast track.
För en gångs skull tror jag faktiskt inte vi kan skylla di för det. SAS själva gick ut med det på Facebook.

Och det är väl på Facebook som di hämtar de flesta av sina scoop...

Vet inte hur ofta det är någon slags strul med SAS datasystem? Ända sedan de lade ner sitt gamla egenutvecklade system och köpte det nya franska " le enfant terrible" för ca två år sedan har det ju varit problem. Ofta får man felmeddelanden och ibland går det ej boka seating. Sedan kan det ibland fungera men komma felmeddelande ändå.
Man bytte ju system pga att få lägre driftskostnader men det nya har säkert fördubblat kostnaderna pga strulet. Ibland har ju incheckningen ej fungerat, ibland inte vändkorsen, ibland problem känna av chipet. Listan är lång och verkar aldrig ta slut. Puh!

Jag har nu fått information om att det inte är några hackers eller attacker utan ett rent driftproblem hos underleverantörer.
Man blir ju lite nyfiken på hur deras avtal ser ut. Det måste ju kosta sas åtskilliga miljoner i missade försäljningar, och det är ju så långt under även ett ganska svagt SLA att det är löjligt..

Toppen