Senaste nytt

LH Business på A350 vs LX Business på 777?

palmen

Moderator
Due får nog definiera vad bäst är för dig, annars kommer nog svaren bli i stil med hur långt är ett snöre.

Vad är viktigast för just dig?
 

Carlos

Medlem
Due får nog definiera vad bäst är för dig, annars kommer nog svaren bli i stil med hur långt är ett snöre.

Vad är viktigast för just dig?
Sätet är viktigast.

flighten är över 14H så ok mat vore ett plus. Vi flyger med bebis så sjysst personal är ett plus. Men som sagt sätet är viktigast och dessutom en konstant medan mat och personal varierar.
 

Carlos

Medlem
Jag tror det är hugget som stucket :) Testa en nu, testa den andra sen...


Båda kommer vara bra - dagsform kan variera
är det så? När man läser olika reviews och kommentarer på dessa så skriver vissa att dom upplever att tex ottomanen på LH inte är rak mot sätet och att hela lie flat läget känns aningen mer som angeled lie flat (fast det ska väl vara 180 grader lie flat på LH nu?)

Jag har flugit LX när den kabinen var helt ny, minns den som bra men aningen smal. LH har jag undvikit eftersom ingen verkar tycka att det är nåt vidare. Jag är lång och den lilla footwellen ser inte superkul ut för fossingarna.
 

LPC123

Medlem
Jag ska testa båda i oktober så det ska bli spännande att se vilken jag gillar bäst? Har inte haft förmånen att testa någon av dom innan :)
 

Kimmen00

Medlem
Om man får ett tronsäte så Swiss, visst! Men annars så har jag svårt att tycka det är ngn större skillnad. Om man dessutom får A,B eller J,K på swiss är man dessutom mer lurad då dessa är extremt tajta. Ska man åka 2 st med Swiss ska man ha D, G. Där har iaf ena sätet bra med avlastningsytor. Flög med dem ett par ggr förra året och Swiss är bra, men tycker Lufthansas stolar är bättre generellt om man skall åka i par.

Båda är helt lie-flat och tycker både LHs 350 och Swiss säten kan kännas lite trånga (kokongartade) när man fäller ner dem helt.
På LH får man numer en ny sorts bäddmadrass för övrigt.

Se bilder från C på LH A350-900 (MUC-LAX) förra veckan:
20230304_120121.jpg


20230304_122029.jpg


20230304_142134.jpg


20230304_143749.jpg


20230304_144652.jpg
 
Jag ska testa båda i oktober så det ska bli spännande att se vilken jag gillar bäst? Har inte haft förmånen att testa någon av dom innan :)
Åkte Lufthansa i den bakre kabinen i sommras. Vi, 4 st, tyckte om att sitta lite mer privat där bak. Dock så fick vi mat sist av alla.

Vi har även valt att åka med samma platser i sommar igen.

På utresan så kommer vi prova Swiss på dears 777. Då har vi valt att sita i den lila främre kabinen.
 
är det så? När man läser olika reviews och kommentarer på dessa så skriver vissa att dom upplever att tex ottomanen på LH inte är rak mot sätet och att hela lie flat läget känns aningen mer som angeled lie flat (fast det ska väl vara 180 grader lie flat på LH nu?)

Jag har flugit LX när den kabinen var helt ny, minns den som bra men aningen smal. LH har jag undvikit eftersom ingen verkar tycka att det är nåt vidare. Jag är lång och den lilla footwellen ser inte superkul ut för fossingarna.
Jag har gått från att aldrig flugit i C till att ha testat ganska många produkter senaste 2 åren.. De som skriver reviews letar detaljer att anmärka på eller uppmärksamma. Självklart kommer det brister med allt men både LX och LH levererar hög standard.

Jag gillar LH A350 för det känns luftigt och skönt.. Andra vill ha 100% privacy. Ni flyger med bebis och är minst 3 pax.. så tronsäten hit och dit är oviktigt :)
 
Toppen