Senaste nytt

Letar biljett i First. Vilka länder i Afrika är "säkra".

Lite trött nu men kommer att fortsätta imorgon.
Som Ni förstår ligger Afrika mig varmt om hjärtan och jag blir lätt störd över alla kommentarer om hur farligt, otäckt och annorlunda allt är on The Dark Continent.
Rest assured, i will be back tomorrow !
South Africa, Swaziland, Botswana, Zambia, Zimbabwe, Malawi, Namibia.
Bra skrivet! Ser fram emot resterande länder :)

Ibland kanske det är bra med lite svensk naivitet i lagom mängd? Det ger kanske lite mer upplevelser i slutändan, men det är såklart otroligt tråkigt när man råkar ut för något.

Jag följer tråden med spänning, jag har funderat på Sydafrika länge, det finns mycket där som lockar. Storslagen natur, golf, wildlife, bra väder mm. Efter att ha läst denna tråd finns det några fler länder som verkar spännande också!

Ibland kanske det är bra med lite svensk naivitet i lagom mängd? Det ger kanske lite mer upplevelser i slutändan, men det är såklart otroligt tråkigt när man råkar ut för något.

Jag följer tråden med spänning, jag har funderat på Sydafrika länge, det finns mycket där som lockar. Storslagen natur, golf, wildlife, bra väder mm. Efter att ha läst denna tråd finns det några fler länder som verkar spännande också!
Om du funderar på Sydafrika så kan jag verkligen rekommendera Kapstaden området framför Johannesburg alla dagar i veckan, det är verkligen som dag och natt. Finns lite trådar om Kapstaden som du kan kika vidare på :)
Givetvis bara och fråga om du vill ha mer specifika tips :)

Om du funderar på Sydafrika så kan jag verkligen rekommendera Kapstaden området framför Johannesburg alla dagar i veckan, det är verkligen som dag och natt. Finns lite trådar om Kapstaden som du kan kika vidare på :)
Givetvis bara och fråga om du vill ha mer specifika tips :)

Det är så jag har förstått det också. Nu blir det OT, men bara tiden finns så skall jag försöka få till en sväng dit, men näst på schemat står nog en tripp i Lufthansa F!

Jag håller med tidigare skribenter. Åk till Sydafrika! Vi besökte både Kapstaden och Johannesburg och är så nöjda! Ni kommer få en riktigt häftig upplevelse. Naturen är fantastisk.

De som är lite tågintresserade hittar en trevlig artikel i Dagens Industri idag om Rovos
Rail. Tågresan går från Swakopmund, Namibia till Pretoria, Sydafrika på nio dagar med
flera spännande stopp och "all-inclusive" i egen svit ombord på tåget. Inte helt billigt
men så frestande.. Har bara provat Blue Train Kapstaden - Pretoria som var mycket bra.

Toppen