Senaste nytt

Layover på 9 timmar i Bogota , är det värt att lämna flygplatsen och går det?

Är i Bogota just nu. Väldigt smidigt att ta sig till och från flygplatsen.

Bara boka Uber och du är inne på 20min i ZONA T / R.

Om ni har mellanlandning nu i dagarna så kan jag meddela att de är lite lugnare. Många colombianare har dragit hem till sina familjer.

Har du en plan för rest. Mm eller ska du ha tips?
 

JimmyH

Medlem
Är i Bogota just nu. Väldigt smidigt att ta sig till och från flygplatsen.

Bara boka Uber och du är inne på 20min i ZONA T / R.

Om ni har mellanlandning nu i dagarna så kan jag meddela att de är lite lugnare. Många colombianare har dragit hem till sina familjer.

Har du en plan för rest. Mm eller ska du ha tips?
Tar gärna tips vi är 4 pers som landar 13:00 och har flyg vidare till London vid 23 tiden.
 
Inte bara det har varit uppror. Uber är defacto olagligt i Colombia. Det är grundbulten till att de vill att det ska se ut som en privatresa.

har man bara det i baktanke, så fungerar Uber ganska bra runtom i Colombia imho.
Uppdatering från Colombia: Uber är numera lagligt här (källa; flera jag frågat här bla en guide). Uber har kommit runt reglerna lite genom att göra det till en "rent a car+driver service" istället för taxiservice. Därför som man måste godkänna särskilda villkor när man beställer en Uber här.
 

JimmyH

Medlem
Vi tog en vanlig taxi, betalade 10 usd vilket nog var lite i överkant men slapp krångla med växel. Tyvärr var dom flesta museumen stängda idag men vi besökte miltärmuseumet när det regnade :) Gratis entre dessutom.
20230102_152152.jpg
 
Toppen