Jag är verkligen ingen ninja, men så här gjorde jag för att få det att fungera:
- Kopierade scriptet till en mapp på mitt skrivbord som jag döpte till EB_Crawler
- Installerade Python 3.7.1
- Startade Python-terminalen (klicka på Windows-start-knappen skriv "Python" och välj Python 3.7 - Skrivbordsapp)
- Installerade "Requests" genom att i terminalen skriva: py -m pip install requests
- Skrev: py Desktop\EB_Crawler\ebcrawler.py --csv eb.csv 123465789
- ...och blev ombedd att skriva lösenordet (för eurobonuskontot med nummer "123456789" i detta exempel).
- Då rasslade det till lite och när scriptet var klart sparades en fil på min dator under c:\Användare\admin som heter eb.csv
- Öppnade excel
- Importerade filen via fliken "Data" och alternativet "Text" och följer wizarden (komma-separerad fil, och datumformatet på första kolumnen)
- Ta daa… Sedan börjar det roliga med excel-fipplande för att visualisera mer eller mindre intressanta trender och summor. Tog mig en bra stund att få fram "poängintjäning för rullande 12 månader" på ett dynamiskt sätt. När jag fått lite bättre ordning på det delar jag gärna med mig.

Lycka till!
Angående fråga 2, ingen aning. Detta var första gången jag använde Python, och det var nog 15-20 år gamla fragment av programmering som gjorde att jag fick det att snurra. I kombination med infon i denna tråd också, så klart.