Senaste nytt

Ladda ner EuroBonus-historik

Vad gör jag för fel om jag bara får senaste årets poäng?
Kör MAC OS med följande kommando:

python3.6 ebcrawler.py --password LÖSENORD --all --csv eb.csv EBNUMMER

Har även testat att byta ut --all mot --PAGES 99
De har inte laddat in all historik bakåt i systemet efter uppgraderingen. Det var väl någon som fått beskedet att de skulle göra det, men det har nog inte hänt ännu.

De har inte laddat in all historik bakåt i systemet efter uppgraderingen. Det var väl någon som fått beskedet att de skulle göra det, men det har nog inte hänt ännu.
Innan maj månads utgång skulle det ske, enligt SAS. Har ej skett. Likväl som det inte sedan uppdateringen inte går att beställa Smartpass eller nytt EB-kort...

Jag misstänker att det är fler än jag som med jämna mellanrum vill ladda ner sin EuroBonus-historik och spara undan i diverse kalkylark, databaser och vad annat man kan komma på - om inte annat för att kunna kolla saker när SAS system har "tappat synken".

Här finns faktiskt något positivt med SAS nya webbsida (!). Den är nämligen mycket mer API-driven än den gamla, och dessa APIer kan man förstås komma åt (även om de är helt odokumenterade, men det är inte svårt).

För den intresserade så slängde jag ihop ett litet script som kan ladda hem EB-historiken (antingen det senaste eller hela historiken bakåt i tiden) i en fil i format lämpligt för import i t.ex. kalkylprogram.

GitHub - ebcrawler/ebcrawler: EB account data crawler

Som vanligt allt på egen risk, inga garantier, osv osv.

Med erfarenhet från coopverify-tråden -- direkt länk till själva scriptet finns på https://raw.githubusercontent.com/ebcrawler/ebcrawler/master/ebcrawler.py - spara ner den filen under namnet "ebcrawler", och exekvera den med python3. (OBS! Måste vara python3, och inte python2). Finns lite ytterligare instruktioner direkt på huvudsiten enligt ovan.

Funkade utmärkt för mig att ladda ner all statistik bak till 2002 även om det tar någon minut (man får bara 20 rader per anrop, men det automatiseras förstås).

För den som inte är så it-bevandrad - finns det verkligen inget enklare sätt?

Innan maj månads utgång skulle det ske, enligt SAS. Har ej skett. Likväl som det inte sedan uppdateringen inte går att beställa Smartpass eller nytt EB-kort...

Jodå, det går alldeles utmärkt att beställa både kort och smartpass, jag gjorde nämligen själv båda för ca 10 dagar sedan och har redan fått leverans av båda. Dock i olika kuvert men eftersom man beställer varje detalj/tillbehör för sig så kanske individuella leveranser är standard?

Testade och fick snurr på scriptet, fick dock bara transakationer tillbaka till
2012-05-06 är det för att sas inte har laddat in dem ännu?

Samma här. Man har migrerat min historik från 2012 och framåt men nästan 20år av historik är borta. Som tur var hann jag exportera mitt data till Flightdiary innan flytten.

Jag kör WIndows 10 och Python 3.7 och får följande fel.

PS Microsoft.PowerShell.Core\FileSystem::\\Documents\ebcrawler-master> py .\ebcrawler.py --password MITTPASS --all ebhistory.csv MITTEBNUMMER
usage: ebcrawler.py [-h] [--password PASSWORD] [--all] [--pages PAGES]
[--csv CSV] [--debug]
ebnumber
ebcrawler.py: error: unrecognized arguments: MITTEBNUMMER​

Toppen