Senaste nytt

Länksamling Eurobonus poängtips

Det där är åt andra hållet. @Budgetresenär vill växla EB-poäng till CC-poäng.

upload_2017-8-19_20-39-58.png

Kanske inte jättesnabbt men jag gissar att 95% av alla forumtrådar på nätet är "döda" efter 2 veckor. Sen att dom sparas för framtiden är ju såklart inte värdelöst, på samma sätt som jag inte tror att den här tråden kommer bli värdelös för att all info blir utdaterad.
Det är värdelöst för det är svårare att hitta information i en 1000-inlägg lång tråd än i en kort. Bevisligen räcker det med bara en 10-20 inlägg för att folk ska börja ställa om sina frågor och inte orka läsa och sedan blir det lite explosion av omställda frågor. Dessutom blir det sämre i sökindexering vilket är dåligt för alla.

Det är värdelöst för det är svårare att hitta information i en 1000-inlägg lång tråd än i en kort. Bevisligen räcker det med bara en 10-20 inlägg för att folk ska börja ställa om sina frågor och inte orka läsa och sedan blir det lite explosion av omställda frågor. Dessutom blir det sämre i sökindexering vilket är dåligt för alla.

Om den här tråden skulle hållas någorlunda koncentrerad så tror jag att den skulle ha ett värde under en relativt lång tid då många av dessa erbjudanden har funnits ganska länge. Men generellt så tror jag vid närmare eftertanke att du har rätt. Har själv letat efter nån form av sammanfattning som den här tråden skulle kunna ge och därför surade jag till lite av ditt inlägg...

Ja @agehall, du har så rätt, en riktig glädjedödare är du.
Ofta får folk höra att de ska läsa första posten, där framgår det mesta. Så även här, läs den där framgår syftet.
För att fördjupa lite så är tanken att samla bra länkar främst till info, tips och tricks som redan finns diskuterat inom BC och metainfo om existerande länkar. Inte i första hand bara en länk till SASshoppen etc.
Detta forum och andra är horribelt dåligt uppbyggda och svåra att hitta och trådarna är milslånga. Jag vill bidra med att göra det enklare, inspirerad av länksamlingarna med exempelvis reserapporter, som fyller samma syfte som denna.

Vill du bidra med nåt i den här tråden så kan du tipsa mig om hur jag kan uppdatera första posten, knappen ÄNDRA syns inte längre. I övrigt vill jag att du slutar smutsa ner den här tråden så att den kan hållas kort och intressant och inte dö ut, just det du själv vill motverka.

Toppen