Senaste nytt

Länkad vidare från bc.se

Då är vi helt på samma våglängd! Hanteringen av medlemmar som kör med flera profiler håller jag helt med om att det är en sak för moderatorerna och att det inte tillför något att diskutera detta publikt. Däremot att få veta vad som hänt med aktiva och uppskattade medlemmar som plötsligt är borta tycker jag inte aktivt behöver tystas ner.

Alltihop faller under punkt 5 i reglerna för BC skulle jag säga. Det går liksom inte att godtyckligt förklara att en medlem blir avstängd medan man inte gör det i ett annat fall. Det kan framstå som stolpigt, men jag har ganska stor förståelse för att man vill slippa godtycklighet i dessa frågor.

Alltihop faller under punkt 5 i reglerna för BC skulle jag säga. Det går liksom inte att godtyckligt förklara att en medlem blir avstängd medan man inte gör det i ett annat fall. Det kan framstå som stolpigt, men jag har ganska stor förståelse för att man vill slippa godtycklighet i dessa frågor.
Jag vet inte om jag hänger med i ditt resonemang. Jag menar inte att moderatorerna skall informera (godtyckligt eller ej) om medlemmar blir avstängda eller varnade. Jag är bara ute efter att det borde vara ok att diskutera vad som hänt medlemmar som inte längre är aktiva. Av @Senator s senaste inlägg förstod jag att det inte var något som ses som ett problem.

Litt Nord-Korea style, man må jo kunne kritisere uten at det er the end of the world? Skal man aldri stille spørsmål?

Jo, men det är reglerna vi alla har accepterat när vi signade upp här. Har man frågor eller åsikter så framgår det att dessa ska framföras direkt, dvs via PM till moderatorer eller administratörer.

Litt Nord-Korea style, man må jo kunne kritisere uten at det er the end of the world? Skal man aldri stille spørsmål?
Du har självklart rätt att kritisera ett beslut från en moderator. Den diskussionen tas dock inte på forumet utan via PM.
Om du känner att en moderator har agerat felaktigt, ta kontakt med någon i moderatorteamet så lyfter vi det internt i våra kanaler och en annan moderator kommer att titta på vad som hänt om det är nödvändigt. Alla gör vi fel ibland, även som moderatorer.

Allt detta står som sagt i Forumregel #5 som agehall redan har påpekat.

//Moderator

Kul at ni gjentar hverandre, however that was not my point ;) Jeg har forøvrig flere ganger etterspurt aksjon og diverse hos moderatorer uten å få noe svar, så det er nok enklere sagt enn gjort det her.

Toppen