Senaste nytt

Lämna in bagage dagen innan

majoren

Medlem
Kan uppdatera att detta sket sig, vi dök upp 21:30 på en lördagkväll vid T5 och tänkte checka in bagaget som diskuterat ovan. Terminalen var tokstängd, kändes bisarrt att stå på huvudstadens flygplats T5 och allt var stängt 21:30. Det va lite samma känsla som när jag i min enfald cykla ner till Linköping centrum, som ny student i staden, och skulle söndagshandla - allt var stängt
SAS-personalen uppskattar om incheckning av bagage manuellt dag innan avgång sker före 2000, Detta då bemanningen är väldigt begränsad därefter. LH-gruppen har nyligen bytt handlingbolag till Aviator. De har numera egen incheckning som stänger kl 1900. Och Aviator är mindre flexibla än SAS Ground handling (du kan t.e.x. numera inte checka in specialbagage dagen innan, bara vanliga väskor).
 

Jannes

Medlem
SAS-personalen uppskattar om incheckning av bagage manuellt dag innan avgång sker före 2000, Detta då bemanningen är väldigt begränsad därefter. LH-gruppen har nyligen bytt handlingbolag till Aviator. De har numera egen incheckning som stänger kl 1900. Och Aviator är mindre flexibla än SAS Ground handling (du kan t.e.x. numera inte checka in specialbagage dagen innan, bara vanliga väskor).
Tack för heads-up, kommer vilja checka in väskor dagen innan med LH i juni.
 

J1981

Medlem
SAS-personalen uppskattar om incheckning av bagage manuellt dag innan avgång sker före 2000, Detta då bemanningen är väldigt begränsad därefter. LH-gruppen har nyligen bytt handlingbolag till Aviator. De har numera egen incheckning som stänger kl 1900. Och Aviator är mindre flexibla än SAS Ground handling (du kan t.e.x. numera inte checka in specialbagage dagen innan, bara vanliga väskor).

Fortfarande detta som gäller för LH?
 

Jannes

Medlem
Datapunkt: Flög till USA med LH-gruppen från Arlanda inte så länge sedan, och de gick att checka in, men inte lämna in väskor dagen innan. Vet inte om det var just destinationen som gjorde det eller nåt annat.
 

Ilmu90

Medlem
Hej,
Jag kommer att flyga mes SAS till turkiet i juli med avgång 14.35 från Cph. Såg denna rubrik och kände att jag ville veta lite mer. Var kan man läsa om det är möjligt att checka in bagage en dag innan?

Är det manuell incheckning som gäller eller kan man använda den automatiserade incheckningsdisken också? Hade underlättat att kunna bli av med bagaget dagen innan man åker till flygplatsen med familjen.
 
Hej,
Jag kommer att flyga mes SAS till turkiet i juli med avgång 14.35 från Cph. Såg denna rubrik och kände att jag ville veta lite mer. Var kan man läsa om det är möjligt att checka in bagage en dag innan?

Är det manuell incheckning som gäller eller kan man använda den automatiserade incheckningsdisken också? Hade underlättat att kunna bli av med bagaget dagen innan man åker till flygplatsen med familjen.
Kanske läsa inläggen i tråden och se om du får svar då :)
 

ptotheg

Medlem
Vet någon om Swiss erbjuder selfdrop på Arlanda öht och dagen innan i förlängningen? Hittar inget på Swiss sida (bara att det erbjuds i Zurich) och Swedavia hemsida säger T5 Desk 1-5 men inget om self service annat än att taggar går att skriva ut i kiosk.

Första gången på länge jag reser med någon som känner att checkat är vägen att gå..
 

eddo

Medlem
Lite OT men passar ändå hyfsat här, åker LLA-ARN med SAS på kvällen och övernattar på Arlanda, morgonen efter ARN-MUC-HND med Lufthansa (samma biljett). Vet någon om vi behöver hämta ut väskorna på ARN på kvällen och checka in dem på nytt med LH eller kommer de vara incheckade över natten?

Chansar på att @Mattias Holmén kanske har gjort någon liknande resa från LLA och har koll? ;)
 

palmen

Moderator
Lite OT men passar ändå hyfsat här, åker LLA-ARN med SAS på kvällen och övernattar på Arlanda, morgonen efter ARN-MUC-HND med Lufthansa (samma biljett). Vet någon om vi behöver hämta ut väskorna på ARN på kvällen och checka in dem på nytt med LH eller kommer de vara incheckade över natten?

Chansar på att @Mattias Holmén kanske har gjort någon liknande resa från LLA och har koll? ;)
Det ska inte vara några problem att checka in allt i Luleå hela vägen om det är samma biljett. Det är extremt sällan man behöver hämta ut bagage på vägen (förutom USA och andra länder där det alltid är krav).
 
Toppen