Senaste nytt

Lämna in bagage dagen innan

intuition

Medlem
Absolut. Ingen garanti för att det kommer med, oavsett hur jag gör incheckning.

Och absolut ingen garanti för att någon medarbetare vet vad de pratar om. Jag lutar ändå åt att en check in agent på Kastrup vet lite mer om hur baggage hanteras rent praktiskt på Kastrup än vad en callcenter agent vet om det. Men visst kan hon ha dragit en vals för att slippa jobba eller bara upprepat ett råd som det egentligen inte finns någon grund till.

För min del var beslutet inte svårt. Egen erfarenhet av SGH på Kastrup, effekten av att inte få med stolen, att det var hyfsat sannolikt att den skulle lagras utanför flygplatsen, att ett kolli som är utanför systemet säkerligen har en något högre risk att missa flyget, att jag bara ska vara på destinationen några dagar - sammanvägt var det ett större problem än att checka in väskorna på morgonen.


Min reflektion var mest kring att erbjuda en tjänst och i samma andetag avråda från den.
 

henke12

Medlem
Jag är skeptisk,
Eller kanske mer nyfiken!

Känns orimligt att en väska som sover över på CPH ska fraktas iväg från flygplatsen för att sen komma åter,
Tänker bland annat Security och att det krävs massa manuell hantering!

De flesta stora flygplatser har ju Väsk-hotell inom bagagesystemet för väskor som har lång layover. Jag har svårt att tro att CPH inte har en sån!

Men vill gärna veta mer! Ska ägna lite tid åt att forska i detta :)
 

RobHK

Medlem
Tänkte prova detta på lördag kväll på T5 ARN för flight till BCN söndag morgon. Någon som haft strul och väskan inte kom med då man checka in kvällen innan?
 

RobHK

Medlem
Kan uppdatera att detta sket sig, vi dök upp 21:30 på en lördagkväll vid T5 och tänkte checka in bagaget som diskuterat ovan. Terminalen var tokstängd, kändes bisarrt att stå på huvudstadens flygplats T5 och allt var stängt 21:30. Det va lite samma känsla som när jag i min enfald cykla ner till Linköping centrum, som ny student i staden, och skulle söndagshandla - allt var stängt :D
 

Hachans

Medlem
Kan uppdatera att detta sket sig, vi dök upp 21:30 på en lördagkväll vid T5 och tänkte checka in bagaget som diskuterat ovan. Terminalen var tokstängd, kändes bisarrt att stå på huvudstadens flygplats T5 och allt var stängt 21:30. Det va lite samma känsla som när jag i min enfald cykla ner till Linköping centrum, som ny student i staden, och skulle söndagshandla - allt var stängt :D

Ja, det hela bygger ju på att det finns flyg som går som gör att incheckningsdiskarna är öppna. En liten men inte oansenlig detalj.
 

Hachans

Medlem
Om någon velat beta med mig, 10k SEK om sista flyget på T5 på en lördag går innan 21:00 på kvällen hade jag tagit det direkt och förlorat 10 lax. Fanns inte i min tankevärld att så kunde vara fallet.

Lördagar är ju den dagen med absolut minst trafikmängd. Arlanda brukar vara stendött efter 17.
 

Tomas E

Medlem
Om någon velat beta med mig, 10k SEK om sista flyget på T5 på en lördag går innan 21:00 på kvällen hade jag tagit det direkt och förlorat 10 lax. Fanns inte i min tankevärld att så kunde vara fallet.
Nej, du hade vunnit. SK1427 går till CPH 21:10 och verkar vara sista SK-flighten från ARN på lördagar. Så runt 20:30 kan nog funka att lämna bagage, men inte 21:30.
 
  • Gilla
Reactions: hco
Toppen