Senaste nytt

Lämna elektroniken hemma när du åker till USA

Som några kommenterar tidigare så är jag också lite skeptisk till hur många kg litium-jon batterier det kommer ligga i bagaget när alla skall checka in det istället. Det räcker med att det blir en liten brand eller fel i någon av alla dessa apparater som skall checkas in så brinner det friskt och spridningen kan bli enorm

Precis. Tre flyg som kraschar pga bagagebrand är värre än ett som en terrorist lyckas spränga, i min värld. Men de finns ju de som är av annan åsikt.

Jag har rest i stort sett den mesta delen av mitt yrkesverksamma liv och aldrig råkat ut för någon stöld ur något incheckat bagage trots att det både funnits elektronik och sprit i väskan. Däremot en del demolerade väskor, men inget stulet.

Jag kanske har haft otur men min resväska har det plockats saker ur vid tre tillfällen/platser
under årens lopp (Moskva, Budapest och Caracas). Det har inte handlat om några dyrbar-
heter då jag aldrig skulle få för mig att lägga en dator/padda/telefon i resväskan..

Jag kanske har haft otur men min resväska har det plockats saker ur vid tre tillfällen/platser
under årens lopp (Moskva, Budapest och Caracas). Det har inte handlat om några dyrbar-
heter då jag aldrig skulle få för mig att lägga en dator/padda/telefon i resväskan..
Tråkigt men det var väl iofs ingen överraskning att det hände på dessa platser. Inte direkt städer i världsklass......;-)

Tråkigt men det var väl iofs ingen överraskning att det hände på dessa platser. Inte direkt städer i världsklass......;-)

Nej, så är det kanske men den enda av städerna jag undviker helt är Caracas ! Skulle
aldrig få för mig att vare sig besöka eller mellanlanda där igen..

Sedan 6 maj 2017 erbjuder Turkish Airlines gratis lånedator till Busines class resenärer på flygningar till USA.
De börjar att erbjuda samma tjänst på flygningar till Storbritannien fr o m 12 maj 2017.

Axar.az skrev:
Turkish Airlines will distribute laptops on flights

2017.05.06 / 19:38

Turkish Airlines passengers traveling to the United States in Business Class, are from Saturday free use of laptops that are issued by the cabin crew. The Turkish airline was reacting to the American laptop ban in force since March.
Turkish Airlines will distribute laptops on flights

laptop_b_02.jpg

(Foto: Turkish Airlines Press Release)

Turkish Airlines - Press Release Detail - turkishairlines.com

Vad är tanken att man skall använda datorn till? Jag skulle nog vara tveksam till att ansluta ett USB-minne med företagsfiler till en sådan dator och är wifi ombord tillräckligt stabilt för att ansluta till en citrix-server och jobba drägligt?

Toppen