Lägga till program på extern SAS bokning?

Hör med resebyrån/flygbolaget där resan bokades, de kan då ge varje flygolags referensnummer.
 
...och ni kan inte använda det 5 siffriga bokningsnumret för att se din bokning på sas hemsida?



edit: Jag hade ett minne av att det har fungerat för mig förut men nu har jag provat med en resa på min födelsedag den 16/3 men det verkar inte fungera nu.
 
Bumpar tråden! Nu verkar det som alla "work-arounds" för att lägga till bonusprogram har slutat fungera. Det går inte längre med Amadeus pnr via Lufthansa, Thai eller LOT. Någon som har en lösning (förutom att blanda in Sveg)?
 
Jag har inte heller hittat någon lösning, förutom att chatta med SAS och be de att lägga in; vilket de hittills gjorde.
 
Jag har bokat en resa på supersavertravel.se idag och försökte att lägga till resan till mina bokningar. Tyvärr funkade det inte och chatten var inte hjälpsam, de sa att jag ska kontakta resbyrån direkt. Finns en möjlighet att lägga till resan till min eurobonus profil?



Tack!!!
 
Till din profil kan du nog inte få in resan, men du kan lägga till ditt EB-nummer när du checkar in.



SAS kommer inte att vilja röra din bokning innan avgång då den är bokad via resebyrå, så jag förstår att chatten inte ville hjälpa dig. Det är en av nackdelarna du får när du bokar via resebyrå.
 
Ett alternativ till att lägga in det manuellt vid incheckning är att be snällt i loungen. Där har de alltid varit hjälpsamma. (Enda referenspunkt där är ARN)
 
agehall skrev:Till din profil kan du nog inte få in resan, men du kan lägga till ditt EB-nummer när du checkar in.SAS kommer inte att vilja röra din bokning innan avgång då den är bokad via resebyrå, så jag förstår att chatten inte ville hjälpa dig. Det är en av nackdelarna du får när du bokar via resebyrå.Klicka för att utvidga...
SAS chat har lagt in mitt bonusnummer flera gånger trots att jag aldrig har köpt biljetten direkt av SAS.
 
Skulle det kunna variera beroende på vilken resebyrå man köpt biljetterna hos?



I princip skulle jag kunna tänka mig att det är skillnad på en resebyrå av typen Travellink Affärsresor och en renodlad webresebyrå av typen supersavertravel.se...
 
AABack2ARN skrev:Skulle det kunna variera beroende på vilken resebyrå man köpt biljetterna hos?I princip skulle jag kunna tänka mig att det är skillnad på en resebyrå av typen Travellink Affärsresor och en renodlad webresebyrå av typen supersavertravel.se...Klicka för att utvidga...
Jag brukar köpa biljetter av Bravofly, Tripsta, BudgetAir, airline-direct, etc.
 
Det normala är att flygbolaget inte rör biljetten alls om den är köpt via en annan kanal. Om du lyckats övertyga någon på SAS att göra det, så skulle jag vilja påstå att de gjort fel. Resebyrån "äger" bokningen och de är de som ska ha hand om den. Jag antar att detta mest är en konvention, så det finns nog inget som stoppar andra med access att pilla i bokningen.
 
Jag ringde SAS Diamond numret (Tallin) sent i fredags och gjorde en bokning som den resebyrå som jag måste använda för jobbet har till den 13 aug att "hämta" så det går den vägen i alla fall
 
Konstigt: nu dyker upp bokningen på mina bokningar i appen på telefonen men fortfarande inte på webbläsaren på datorn. Vad kan det beror på?
 
hanning skrev:Konstigt: nu dyker upp bokningen på mina bokningar i appen på telefonen men fortfarande inte på webbläsaren på datorn. Vad kan det beror på?Klicka för att utvidga...
Du får den kun op på websiden hvis du har booket den fra din SAS Profil. I appen får du de fleste bookinger med dit EuroBonus nummer frem.
 
Tack för alla tips! Min eurobonus nummer är med i bokningen (visas även i checkmytrip) men bokningen är fortfarande inte med på mina bokningar på hemsida.



En grej jag undrar nu är: vad är med min fri sitsplats val (som gold eller diamond) om de lägger inte bokningen till mina bokningar? Får en inte den där enhancement om en bokar inte genom deras sida?
 
hanning skrev:Tack för alla tips! Min eurobonus nummer är med i bokningen (visas även i checkmytrip) men bokningen är fortfarande inte med på mina bokningar på hemsida.En grej jag undrar nu är: vad är med min fri sitsplats val (som gold eller diamond) om de lägger inte bokningen till mina bokningar? Får en inte den där enhancement om en bokar inte genom deras sida?Klicka för att utvidga...
Jo det ska du få. Appen brukar ha lättare att kunna hitta bokningar än webbsidan, av någon anledning.

Sök upp bokningen på SAS hemsida och du ska ha möjlighet till samma förmåner som sittplatsbokning etc.
 
Back
Top