Senaste nytt

Lägga till program på extern SAS bokning?

Skulle det kunna variera beroende på vilken resebyrå man köpt biljetterna hos?

I princip skulle jag kunna tänka mig att det är skillnad på en resebyrå av typen Travellink Affärsresor och en renodlad webresebyrå av typen supersavertravel.se...

Skulle det kunna variera beroende på vilken resebyrå man köpt biljetterna hos?

I princip skulle jag kunna tänka mig att det är skillnad på en resebyrå av typen Travellink Affärsresor och en renodlad webresebyrå av typen supersavertravel.se...
Jag brukar köpa biljetter av Bravofly, Tripsta, BudgetAir, airline-direct, etc.

Det normala är att flygbolaget inte rör biljetten alls om den är köpt via en annan kanal. Om du lyckats övertyga någon på SAS att göra det, så skulle jag vilja påstå att de gjort fel. Resebyrån "äger" bokningen och de är de som ska ha hand om den. Jag antar att detta mest är en konvention, så det finns nog inget som stoppar andra med access att pilla i bokningen.

Jag ringde SAS Diamond numret (Tallin) sent i fredags och gjorde en bokning som den resebyrå som jag måste använda för jobbet har till den 13 aug att "hämta" så det går den vägen i alla fall

Konstigt: nu dyker upp bokningen på mina bokningar i appen på telefonen men fortfarande inte på webbläsaren på datorn. Vad kan det beror på?

Tack för alla tips! Min eurobonus nummer är med i bokningen (visas även i checkmytrip) men bokningen är fortfarande inte med på mina bokningar på hemsida.

En grej jag undrar nu är: vad är med min fri sitsplats val (som gold eller diamond) om de lägger inte bokningen till mina bokningar? Får en inte den där enhancement om en bokar inte genom deras sida?

Tack för alla tips! Min eurobonus nummer är med i bokningen (visas även i checkmytrip) men bokningen är fortfarande inte med på mina bokningar på hemsida.

En grej jag undrar nu är: vad är med min fri sitsplats val (som gold eller diamond) om de lägger inte bokningen till mina bokningar? Får en inte den där enhancement om en bokar inte genom deras sida?
Jo det ska du få. Appen brukar ha lättare att kunna hitta bokningar än webbsidan, av någon anledning.
Sök upp bokningen på SAS hemsida och du ska ha möjlighet till samma förmåner som sittplatsbokning etc.

Toppen