Senaste nytt

Lägga till program på extern SAS bokning?

...och ni kan inte använda det 5 siffriga bokningsnumret för att se din bokning på sas hemsida?

edit: Jag hade ett minne av att det har fungerat för mig förut men nu har jag provat med en resa på min födelsedag den 16/3 men det verkar inte fungera nu.

Last edited:
Bumpar tråden! Nu verkar det som alla "work-arounds" för att lägga till bonusprogram har slutat fungera. Det går inte längre med Amadeus pnr via Lufthansa, Thai eller LOT. Någon som har en lösning (förutom att blanda in Sveg)?

Jag har inte heller hittat någon lösning, förutom att chatta med SAS och be de att lägga in; vilket de hittills gjorde.

Jag har bokat en resa på supersavertravel.se idag och försökte att lägga till resan till mina bokningar. Tyvärr funkade det inte och chatten var inte hjälpsam, de sa att jag ska kontakta resbyrån direkt. Finns en möjlighet att lägga till resan till min eurobonus profil?

Tack!!!

Till din profil kan du nog inte få in resan, men du kan lägga till ditt EB-nummer när du checkar in.

SAS kommer inte att vilja röra din bokning innan avgång då den är bokad via resebyrå, så jag förstår att chatten inte ville hjälpa dig. Det är en av nackdelarna du får när du bokar via resebyrå.

Ett alternativ till att lägga in det manuellt vid incheckning är att be snällt i loungen. Där har de alltid varit hjälpsamma. (Enda referenspunkt där är ARN)

Till din profil kan du nog inte få in resan, men du kan lägga till ditt EB-nummer när du checkar in.

SAS kommer inte att vilja röra din bokning innan avgång då den är bokad via resebyrå, så jag förstår att chatten inte ville hjälpa dig. Det är en av nackdelarna du får när du bokar via resebyrå.
SAS chat har lagt in mitt bonusnummer flera gånger trots att jag aldrig har köpt biljetten direkt av SAS.

Toppen