Senaste nytt

Lägg ett bud på en uppgradering av din SAS-resa

Det trista här är att man inte vet hur ens bud ligger mot andras bud. Jag kunde ju sprutat på några poäng till om jag visste att det var nära. Lade mig precis över minimum CPH-EWR och så får vi se hur det går. Undrar om de "sparar" några plus/business så att det är lönt att kolla på flygplatsen om man blir nekad uppgradering via budandet. Och om det isf går att få en plats för de sedvanliga 15'/40' poängen.

Jag försökte nu, mer för skojs skull. Jag budade lägsta för en t&r ARN-TXL. 10.000 poäng totalt. När jag sen kom till sista steget så funkade det inte iaf.

Edit: kan tillägga jag provat flera ggr, med samma resultat.

sas.png

Sedan får vi se vilken bokningsklass man får, men OT gav ju högsta, så det är säkert en "enhancement" här som ger Plus Saver istället.

Står på SAS återförsäljarinfo att det är A i plus shorthaul, Z i business longhaul och P i Plus longhaul om jag minns rätt, alltså som tidigare. Kommer ej åt originalinfon nu.

OT gav väl ändå C-klass på shorthaul? Man brukar få 2500 poäng i alla fall norden-europa. Som ebg
Edit: glömde att z och c ger lika mycket

Här är uppgifterna direkt från källan, det är alltså A och ej Z på shorthaul vilket är en försämring. Ber om ursäkt för felaktigheterna i mitt föregående inlägg som nu ej går att redigera.
  • Short haul: A (SAS Plus)
  • Long haul: Z (SAS Business) and A (SAS Plus)

385 Euro som minimum Go -> Business känns lite så där.
Då kan man lika gärna köpa Business biljetter med något annat bolag direkt istället för att köra roulette.

Om det blir bokningsklass A för intra-EU är det en försämring, särskilt då minimipriserna på nya sajten verkar ligga strax över ordinarie pris på OT.

En förbättring är dock att man buda med poäng och få en ny bokningsklass. testade nyss min kommande resa CPH-MUC och för drygt 5000 poäng finns det chans till uppgradering. Om den går igenom får jag 1250 fler baspoäng (EBG) och "totalpriset" blir då strax under 4000 extrapoäng.

Testade Plusgrade förra veckan med Lufthansa och med minimibud båda vägarna fick jag igenom den ena resan.

För min personliga del är dessa detaljer mycket viktiga då jag behöver några uppgraderingar per år för att kunna förnya guldkortet.

Här är uppgifterna direkt från källan, det är alltså A och ej Z på shorthaul vilket är en försämring. Ber om ursäkt för felaktigheterna i mitt föregående inlägg som nu ej går att redigera.
  • Short haul: A (SAS Plus)
  • Long haul: Z (SAS Business) and A (SAS Plus)

Ok, tack för infon. Det var väl tyvärr det jag hade gissat, och det gör ju att det (för mig) i nästan alla fall är rätt så ointressant att uppgradera short haul-biljetter med detta system.

Toppen