Senaste nytt

Lägg ett bud på en uppgradering av din SAS-resa

ouuuääää.... jäkla tjänst. Tänk om det blir så illa så att jag får sitta där bak.. :(

Hoppas att det är nått som är fel, Expret flyer visar 9+ i alla kabiner

Om man får igenom lägsta budet är det dyrare än OT i Europa och billigare i Long Haul, för sakens skull lade jag ett minbud på ARN-MAN på lördag. Om jag får igenom budet kostar det mig 200 kr mindre än om jag bokat i PLUS direkt vid bokningstillfället.

Hur gör ni som får lägga bud?
ÄR det verkligen möjligt att det inte finns en enda plats på min LLA-ARN-EWR-LAS, LAX-ARN-LLA om tre veckor?
Eller är sidan kass eller är det för att det finns andra än SAS i bokningen?
Funderar på samma sak, jag har också en bokning som innehåller icke-SAS sträckor och som totalnekas.

Är det någon som lyckats komma vidare med en bokning som innehåller något annat än SAS?

Om man får igenom lägsta budet är det dyrare än OT i Europa och billigare i Long Haul, för sakens skull lade jag ett minbud på ARN-MAN på lördag. Om jag får igenom budet kostar det mig 200 kr mindre än om jag bokat i PLUS direkt vid bokningstillfället.

Sedan får vi se vilken bokningsklass man får, men OT gav ju högsta, så det är säkert en "enhancement" här som ger Plus Saver istället.

Funderar på samma sak, jag har också en bokning som innehåller icke-SAS sträckor och som totalnekas.

Är det någon som lyckats komma vidare med en bokning som innehåller något annat än SAS?
Vore ju väldigt tråkigt om det är så, OT hanterade det ju rätt ok.

En av nyckelfrågorna (som vi borde ha svar på inom ett par veckor när folk börjar få igenom uppgraderingar) är ju vilken bokningsklass man får på den uppgraderade biljetterna. Ett av de stora säljargumenten för OT inom Europa var ju just att man fick högsta bokningsklass, så även om totalpriset blev ungefär samma som om man bokat Plus direkt så fick man fler poäng.
Jag lyckas inte hitta någon information om detta, men risken är väl stor att de justerat detta så att man hamnar i en billig bokningsklass i Plus.

Edit: äh, @Canadien var hela tre minuter snabbare än mig.

Fungerar för mig. Finns en indikator som påstås visa hur starkt ens bud är i förhållande till tidigare bud som gått igenom. T.ex menar de att alla bud under 65 EUR pp enkel Köpenhamn-Geneve är "poor" och har dåliga chanser att lyckas. Får väl se om dessa indikatorer faktiskt ändrar sig med tiden.

Toppen